Goda råd..

Hur kommer det sig att man alltid är så himla duktig på o komma med käcka råd till andra, men när det gäller en själv.. ja, då e det e helt annan femma..

ahh, jag blir så arg o sur o lessen o förvirrad o allt på en gång på vissa grejer..

Varför har man inget tålamod liksom?
Fast det e klart, med vissa saker har man ju det.. fram till idag iaf, idag sa jag ifrån.. no more games, jag pallar inte sånt längre..

ahh, fan va jag svamlar..

har iaf tänkt förvånansvärt lite på det som engo berättade för mig förra veckan.. skönt att man har lite självbevarelsedrift iaf ;)

äh, slut på svamlet nu..

BB..

Nu när man har jobbat 4 dagar så känns det på nått sätt som att man aldrig varit borta.. Vilket väl iofs mest är positivt.
Det e mycket grejer på gång nu, sommaren närmar sig med stormsteg.. e ledig på torsdag o då ska jag sätta mig ner o göra klart allt pappersarbete o sådär..
ååhh, längtar som fan till sommaren.. det kommer bli så BRA.. sjukt bra.. :)

Kan det bli bättre..?

112030-684112030-689112030-683112030-682
112030-687

Åreresan..

Okej, here comes nån slags summering..

Kom fram till åre i lördags morse, efter en skumpig o kall tågresa.. 16 grader i kupén, najs :P
efter långfrukost på Lok & latte gick emma till jobbet o jag spenderade dagen med sara. vi långlunchade i solen på Sport, badadet o relaxade på Holiday o bara njöt.
på kvällen blev det födelsedagsförfest hos malin o sen bygget. Nattamat på max o sen efterfest med greken nordman o wester.. haha..

söndagen sov jag lääänge.. gick o plockade o städade "hemma" o på kvällen lagade jag middag till emma o maria o vi somnade tidigt.. myspys :)

I måndags va det dags o bege sig ut i backarna o jag va glad att det va barmark hela vägen till liften.. så man slapp kramp som förra året :P
Det va helt underbart o få stå på brädan igen.. solen sken, molnen va få o snön gnistrade vackert.. vi åt lunch uppe i backen, satt o solade, åt o drack gott o bara njööööt :)
På kvällen skämde emma bort mig med spabehandling.. helkroppsmassage o ansiktsbehandling.. såå skönt.. Avslutade kvällen med supergod middag o vin på Twins.. Den natten sov man som ett barn.. :)

Vaknade med en aningen träningsvärk i tisdags, men solen sken utan ett moln på himmeln o backarna kallade.. Träffade många av emmas kompisar under dagen som vi åt lunch med o åkte tillsammans med på eftermiddagen.. helt underbart o bara så vackert..
På kvällen va det Night Club Källvägen hos Emma o Maria o det va jätteskoj! Begav oss sen vidare till Bygget, som denna kvällen blev lite utav en besvikelse.. ingen vidare musik o mådde väl inte helt bra, men men..
Jag, emma o borås satt o va kärleksbittra på Max o tyckte livet va allmänt piss typ :P
Men, kvällen fick den vändning jag hade hoppats på, o jag somnade med ett leende på läpparna.. trots att jag inte fick nån glass ;)

Bilder finns här och här ....

Tog det mest bara lugnt i onsdags, tjejerna jobbade. Jag hade en mysig förmiddag o på eftermiddagen gick jag till frissan för o bli fin i håret ;) På kvällen åt vi pizza på ballkongen, kollade på greys o åt glass o emma packade ner allt hon samlat på sig under 2 år.. dvs en hel del ;)
Senare på kvällen blev det en liten promenad o jag somnade återigen med ett leende på läpparna..

Sista dagen i åre va det i torsdags o vi tog det mest lugnt.. emma packade det sista o skickade iväg det mesta.. åt typ brunch i solen på Sport med maria, gick en liten shoppingrunda o njöt av solen på torget med årets första mjukglass..
Det va bara helt underbart o jag ville verkligen inte åka hem..

Tågresan hem gick bra iaf.. vi fick sova själv i kupén o fick plats med alla emmas väskor :P åt middag i bistron o snackade skit, innan vi gick o la oss.

Igår va jag inte glad över att va hemma, inte alls. Men så plötsligt så slog en sak mig.
Innan när engo har varit hemma så har man alltid kännt en stress över att få hinna träffa henne.. men så är det inte längre.. För emma e hemma på riktigt! UNDERBART!

Fler bilder finns här och här ..

Fan alltså..

Engo, du känner mig så jävla väl..

jävla skiiiit :P oh well, sånt e livet..

With or without you...

Hemma igen..

.. o det känns.. mindre bra. :/

men men, bara till o gilla läget.. ska lägga in alla bilder nu, kommer nog upp nån här sen..

Jag vill inte hem...

Har jag sagt hur mkt jag älskar o va här?! :P

hemfärd imorgonkväll o jag längtar INTE.. vill verkligen inte hem.., allt e bara så underbart här, massa trevliga människor, massa kvalitetstid med engo o ja,, bara helt underbart..

ska fixa nåtto äta nu, sen ta en sväng i byn innan jag ska till frissan :)

ikvällb blir det  myskväll här hemma.. :D

Nordman, Mats Wester o Greken..

Gårdagskvällen va grymt lyckad!
Finaste, o godaste, tårtan hos malin, sen blev det bygget.
nattamat på max o efterfest med nordman wester o greken haha..

somnade vid 6, hade då varit vaken (mer eller mindre :P) i 23 timmar.. 23 händelserika timmar.. kände som man varit här ett par dagar.., händer saker hela tiden, samtidigt som det e så avkopplande o skönt här.. det blir liksom inte bättre..

gick upp lite efter två idag, diskat o städat lite här hemma (ja, det känns som hemma), engo o maria jobbar.. blir mysmiddag här hemma ikväll, imorgon ger vi oss ut i backen.. längtar... :)

Greetings from Åre!

Känns som att man kommit hem :D

Långfrukost på Lok o Latte med sara o engo, sen har jag o sara bara latat oss hela dan.., liten tupplur i soffan, lunch i solen på Sporthotellet, satt ute i närmre 2 timmar.. sen gick vi till Holidays bad o bubblade.. satte oss sen i relaxavdelningen där vi somnade :P

Nu e vi hemma o engo o maria har slutat jobb.. ätit pasta o nu sitter vi o dricker vin.. blir tårta hos Malin senare o sen Bygget..

Jag älskar Åre...

Åre nästa!

Så ska jag upp på vinden o hämta mina skidbyxor, hoppa i reskläderna, packa ner det allra sista o sen bege mig. Förhoppningsvis hinner jag inom farmor, sen blir det inom jobb o hämta upp lite massäck :P  Ställer bilen sen på mammas jobb o tar bussen in till centralen.
17.17 går tåget o jag e framme i Åre 7.57... Många timmar på tåget, men denna gången e lyxsovvagn o jag har laddat med tidningar o korsord :)

Åhh, längtar längtar..

Sköt om er här hemma :)

Packa packa..

Har börjat med packningen nu.. Går dock segt, tror jag känner att jag har för mkt tid på mig eller nått :P

Blir frukostpaus nu iaf :D

Semester!

För 5 timmar sen började min semester.. Sååå skönt!
om 19 timmar sitter jag på tåget till åre o då kommer det verkligen kännas att man har semester.. Har skrivit en ganska fullständig packningslista, men har inte börjat packa än.. :P

Har till typ 3 på mig imorgon så det e väl egentligen ganska lugnt, men jag bör nog ta fram det mesta ikväll, om inte annat så för att kunna sova gott. Så att man slipper stressande hjärtklappning när man snoozar, vilket va fallet i morse..

Men först måste jag få lite mat i magen.. Blev jättesugen på majskolvar innan på jobb idag o gjorde det till middag.. men det va inte alls så gott som jag förväntat mig.. o inte alls mättande heller..

Vad sägs om en update?

Detta känns lite läskigt o säga, men för tillfället måste jag väl säga att jag känner mig rätt lycklig :)

Förra helgen va Mollans sista i Malmö på ett bra tag, vilket skulle "firas". Jag myggan o  mollan skulle äta middag, men tänkte inte på att alla andra också skulle äta ute, o fick därför gå från stortorget till möllan på restaurangjakt :P
Blev iaf en trevlig kväll på Möllan med lite subbor o mystiska glas på toaletten :P

På lördagen va det bussen ner till Hölle o 8 timmars jobb för att sen däcka i soffan framför matchen här hemma ett tag, innan det va dags för Möllan igen. Den kvällen blev det mycket grammatik-lärande, o vi avslutade kvällen med hönökaka med nutella o mjölk :P

På söndagen va det dags för jobb igen o för o vakna till svepte jag en espresso på jobb.. vilket va mindre bra, med tanke på att jag typ aldrig dricker kaffe.. fick värsta koffeinkicken.. läskigt.. :S

I måndags gick jag upp halv sex o körde mollan till centralen.. Därifrån tog hon tåget till kastrup o sen flyget till Kreta, för o stanna i 7 månader.. Tur att vi kommer o hälsar på snart, annars hade det varit för jävligt :P
Segade bort största delen av dagen, sen blev det in till centralen igen för o boka tågbiljetter till ÅRE!!! wiiiiie!
Hamnade sen på möllan där jag o A snackade bort massa timmar..

på tisdagen va det in till stan, igen, efter jobb. Massage, sen hälsa på frida på stadium där jag även inhabdlade ltie träningskläder.. så nu e man iaf snygg när man ska träna ;)
Åkte sen till citygross där jag inhandlade mat till firmafesten :P

I onsdags va planerna att ta det lugnt o fixa lite här hemma efter jobb, innan jag skulle iväg senare, men så blev man bjuden på middag hos Stuart o Jeanette, vilket va hur gott o trevligt som helst :)
Dock va det jävligt kallt när vi satt ute vid grillen o trots 40 min i bil sen med maxvärme så fick jag itne upp värmen.. lite Ben & Jerry värmde dock upp mig sen :P

efter jobb i torsdags va det raka vägen till bussen in till stan för o kolla på fotboll! Blev först lite käk med frida o henke o sen många oooooo på matchen :P

i fredags va det dags för firmafest så det va bråda tider efter jobb.. fixade det mesta till tacon på jobb efter jag slutat, sen blev det systemet o så hem o fixa o dona..
Blev en lyckad kväll med taco, charader, lite singstar, lite christer sjögren, mkt bajsfobi o många historier från farfar :P

Efter en fullspäckad vecka med många uteblivna sömntimmar så va det hur underbart som helst o få sova ut igår.. vaknade två, åt frukost i lugn o ro, läste tidingen, körde ner till jobb o lämnade lite grejer o snackade skit.. solade en stund, sen hem, duschen o så iväg på 60årskalas hos fasters man. Riktigt trevlig kväll!

Sov ut lite idag med, sen frukoast i uterummet o tidningsläsning i soffan, riktig söndagsavskoppling..
I eftermiddag blir det anställningsintervjuer på jobb, spännande.. :)

Jag e dålig, jag vet..

Men det finns liksom itne riktigt tid till o skriva här.. eller, tid finns det väl, men inte ork.. Det händer allt möjligt för tillfälle to det känns så kul, o bra, så att skriva här prioriteras bort.. :)

om 9 dagar sitter jag på tåget till åre iaf.. ÄNTLIGEN! o om jag e glad på vägen dit lär det inte vara nått mot hur jag kommer va på vägen hem.. :D

Nu ska jag iväg på middag..  ;)

Jävla Arriva..!

Först o främst, det finns trevliga busschaufförer!
Detta fick man erfara senast i måndags, då jag, o alla andra som va klädda i himmelsblått för o gå på match, fick åka gratis!
"Himmelsblått, varsågod!"
"Va? åker man gratis då?"
"På min buss gör man!"
Sen gick han loss med micken o hälsade oss välkomna, påminde om bältena, bad dom som hade konfetti med sig att vänta med o kasta tills dom va på den underbara matchen, o vi skulle ha en trevlig kväll osv osv..
Riktigt trevlig va han!

Hur som helst.. I tisdags upptäckte jag att busskortsfodralet innehållande busskort, visa o körkort inte fanns i min jackficka som jag trodde.. Letade igenom alla kläder som jag hade i måndags, men icke.
Igår kollade jag på jobb, men det fanns inte där heller. Ringde skånetrafiken när jag kom hem igår, men då va det kväll o där va såklart stängt.. Dom öppnade telefonväxeln 13 idag o jag ringde konstant, utan svar, i en halvtimme tills jag va tvungen  o åka in till stan..
När jag fixat naglarna åkte jag bort till Värnhem där hittegods lämnas in (där dom inte svarade)
Tjejen gick igenom alla grejer, men mina kort va inte där..

Men eftersom jag åkt med en buss som gick till Trelleborg (en annan historia :P) så kunde grejerna ligga hos Arriva i Trelleborg. Fick numret dit o började ringa.. Då va klockan typ halv fyra..
Ringde ringde ringde. Bara signaler, ingen växel eller telesvar.
Efter att ha uträttat ett ärende o fortfarande inte kommit fram så bestämde jag mig för o köra till Trelleborg istället. Alla som kört mellan malmö o trelleborg vet hur upplyftande den sträckan är.. suck..
Kommer  dit vid halv fem fem, möter en chaufför i dörröppningen som berättar att dom har öppet mellan 10-16.. KILL ME NOW!

Bara till o spärra kortet (hade hoppats på o återfinna det o slippa strulet) o köra den härliga sträckan tillbaka till malmö för o hämta storebrors nyckel o hämta pappa på svågertorp..

CVn..

Igår va jag så trött att jag knappt visste var jag skulle ta vägen.. sov en timme efter jobb o pallrade mig sen upp.. gick o tränade, åt ben & jerry, fastade här o somnade vid ett.. klockan ringde kvart i tio o jag kände mig utvilad.. skulle bara vila ögonen liiiite till..
vaknade 10.35, började 11.. paniiik.. men jag hann, men det va på sekunden ;)

ikväll efter jobb slog jag o jens oss ner o gick igenom alla cv'n vi fått in gällande sommarjobb.. sjukt många..! Konstaterade att vi hade samma favoriter o kallade ett gäng till intervju.. kommer nog bli riktigt riktigt bra.. :)

Imorgon är jag ledig, tänkte va duktig o gå o träna på morgonen.. får se hur det blir med den saken ;)
Måste även ringa Skånetrafiken o höra om dom hittat mitt busskort.. som även låg tillsammans med mitt visakort o körkort... :S tycker mig ha kollat överallt här hemma o även på jobb, så det känns som en sist lösning att jag glömt det på bussen.. bra där.

Nu ska jag krypa ner i sängen o kolla lite på vänner... :)

I lördags va jag lycklig..

Vilken helg det va!

I fredags blev det som sagt en tur till Eslöv.. haha, my va poppis på tåget genom att ständigt berätta att hon hatade Eslöv :P
Lite senare på kvällen efter ett sk "skämt" (?!) så inåg vi hur rätt hon haft... Jaja, saker o ting reddes väl ut lite o det blev en helt okej kväll ändå.. jag slapp iaf gå vilse i eslöv mitt i natten som alla andra :P

Tog mit tillbaka till Malmö på lördagen o mötte upp familjen, som varit morgonpigga, på lilla torg, där dom redan intagit första ölen..
Vi hängde på fiket några timmar innan vi gjorde ett par ärenden på stan o sen åkte alla till sitt o gjorde sig festfina ;)

Blev förfest hos Myggan med singstar o dansmatta.. förrutom familjen så anslöt engo frida o jens :D Färdigdansade o -sjungna begav vi oss till möllan en snabbis för o sen traska vidare till retro.

Efter lite stress o förvirring hamnade jag o jens på Hipp tillsammans med Frida o Engo.. Jag hade så fantastiskt kul.. vi dansade konstant från dess att vi kom in tills dom stängde..
Ni som känner mig, på riktigt, förstår nog hur mycket det betydde för mig att va där, en hel kväll o dansa o ha kul o må bra.. Det va underbart.. När Lasses 'En kväll i juni' kom som en av de sista låtarna så kände jag bara mig så jävla lycklig..

Kvällen avslutades på Midschem :P där vi generade en söt 19åring som jobbade där genom o tokragga på honom haha..

Taxin lämnade av oss i Hölle vid sex o jag somnade med ett enormt leende på läpparna :)

112030-681

Fler bilder finns här.. och här..