Jävla Arriva..!

Först o främst, det finns trevliga busschaufförer!
Detta fick man erfara senast i måndags, då jag, o alla andra som va klädda i himmelsblått för o gå på match, fick åka gratis!
"Himmelsblått, varsågod!"
"Va? åker man gratis då?"
"På min buss gör man!"
Sen gick han loss med micken o hälsade oss välkomna, påminde om bältena, bad dom som hade konfetti med sig att vänta med o kasta tills dom va på den underbara matchen, o vi skulle ha en trevlig kväll osv osv..
Riktigt trevlig va han!

Hur som helst.. I tisdags upptäckte jag att busskortsfodralet innehållande busskort, visa o körkort inte fanns i min jackficka som jag trodde.. Letade igenom alla kläder som jag hade i måndags, men icke.
Igår kollade jag på jobb, men det fanns inte där heller. Ringde skånetrafiken när jag kom hem igår, men då va det kväll o där va såklart stängt.. Dom öppnade telefonväxeln 13 idag o jag ringde konstant, utan svar, i en halvtimme tills jag va tvungen  o åka in till stan..
När jag fixat naglarna åkte jag bort till Värnhem där hittegods lämnas in (där dom inte svarade)
Tjejen gick igenom alla grejer, men mina kort va inte där..

Men eftersom jag åkt med en buss som gick till Trelleborg (en annan historia :P) så kunde grejerna ligga hos Arriva i Trelleborg. Fick numret dit o började ringa.. Då va klockan typ halv fyra..
Ringde ringde ringde. Bara signaler, ingen växel eller telesvar.
Efter att ha uträttat ett ärende o fortfarande inte kommit fram så bestämde jag mig för o köra till Trelleborg istället. Alla som kört mellan malmö o trelleborg vet hur upplyftande den sträckan är.. suck..
Kommer  dit vid halv fem fem, möter en chaufför i dörröppningen som berättar att dom har öppet mellan 10-16.. KILL ME NOW!

Bara till o spärra kortet (hade hoppats på o återfinna det o slippa strulet) o köra den härliga sträckan tillbaka till malmö för o hämta storebrors nyckel o hämta pappa på svågertorp..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så går det när man är SLARVIG !!!!!

2008-04-04 @ 13:39:08
URL: http://lojse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0