Sen sist..

.. har jag jobbat, solat och badat, läst ut 2 böcker (varav en på EN DAG!), varit gräsänka i 3 dagar medans Kalle jobbat i Båstad, ätit världens godaste vaniljbulle på Kaffestugan i Böda, grillat med My, cyklat en massa, ätit pannkakor, tappat min mobiltelefon i toalettstolen, nattbadat, ätit grym 3rätters på Svea, blivit överraskad av mamma o pappa, hållt i musikquiz och tyckt att livet på Öland är himla härligt.
Och så har jag träffat Vickan och Danne.

VIP

Dom har fixat VIP/stammis-kort på Kalk.
Ett vanligt ser ut såhär:

Mitt ser ut såhär:

....

Fredag

Fredagkväll och jag sitter och hänger i baren på Kalk. Har precis gjort färdigt ett musikquiz som vi ev ska köra ikväll. Har en del andra på lut också, jag ska vara musikquiz-ansvarig i sommar. Och nattklubbsvärdinna! ;)

Veckan har varit himla bra! I måndags tog jag bussen (!) ner till Kalmar, där mamma och mormor mötte upp mig!
Vi körde sen över bron och upp till Borgholm där vi åt lunch och gick omkring lite. Sen vidare upp till Löttorp och jag agerade turistguide hela vägen ;)
På kvällen blev det middag på Kalk och vi hade en riktigt mysig kväll!
Inledde tisdagen med frukost på terassen, med fantastiskt bröd från Kaffestugan, semesterfeeling deluxe!
Sen inledde vi dagen med shopping, Snäckan, Kryddan, Company och Skomagasinet. En sväng till Böda Hamn och sen Lufsa till lunch på Svea. Spenderade eftermiddagen i Byrum vid den lilla stranden där och jag tog årets första dopp i havet! Åkte upp till Byxelkrok på kvällen. Åt på Terazzen och traskade runt lite bland bodarna innan vi körde runt norra udden för lite sightseen.
Lyxfrukost även i onsdags och sen spenderade vi förmiddagen på Sandybybadet innan det va dags för mamma och mormor att åka hem.
Va riktigt riktigt mysigt att ha dom här och det värmde i hjärtat att se mormor så glad!

Igårkväll var både jag o Kalle lediga så vi hade en dejt! Anställde My som chaufför och åkte till kroken där vi åt god 3-rätters på Marinan och avslutade kvällen med drink på Hamnpuben. Riktigt mysigt och lyxigt med lite ledig tid tillsammans. Vi har gjort ett schema för sommaren och om det hålls så kommer vi va lediga EN DAG I VECKAN tillsammans! Och 2 förmiddagar typ. Riktigt lyx blir det isåfall, förra sommaren tror jag inte vi var lediga tillsammans en endaste dag. Så om det blir lediga dagar hoppas jag på en tripp till södra Öland, har aldrig varit söder om Färjestaden :P