PT?

Mitt mest kommenterade inlägg på bloggen på lääänge (någonsn? ;) ) var det där jag inte skrev om mig själv, utan om andra bloggar. Haha, hur ska man tolka det? ;)


Hur som helst.

Idag har jag varit på min första riktiga PTtimme. Har varit på en rådgivning och en väg-,mät- och testpass innan men nu gällde det på riktigt.
Och det kändes hur bra som helst! Det var sjukt jäkla jobbigt, men på rätt sätt. Och med rätt sätt menar jag att jag känner mig peppad inför nästa igång istället för att känna att jag aldrig mer vill träna.

Vadan detta med PT kanske ni undrar? Är inte det bara för jättehurtiga personer som har stora mål med sin träning? Och är det inte himla dyrt?
Och jo. Det är himla dyrt. Och då köpte jag ändå ett 6gångerskort när det va ett erbjudande så det "bara" kostar 525 kr/timme. Detta är pengar som jag egentligen inte har. Men, jag har heller inte pengar till att köpa nya kläder för att jag växer ur mina gamla. Och inte heller har jag råd att va sjuk och inte kunna jobba. Så det blev helt enkelt en prioriteringsfråga. Och jag prioriterar min hälsa just nu :)

Nu kanske nån ändå undrar varför just PT? Varför inte bara ta tag i ditt liv och träna själv? Jo, för jag känner mig själv. Jag har sååå många gånger börjat träna. Varit duktig och tränat ett par gånger i veckan i sisådär en månads tid. Sen händer det nått. Man blir förkyld, man ska bort, man orkar inte, eller tycker att man inte har tid. Och så regnar det ju ute. Ni vet hur det är. Och så tränar man inte på en vecka och plötsligt har det gått 2 månader..

Så ska det inte bli nu. Jag vill komma in i det ordentligt och vilja träna regelbundet. Som t.ex min pappa. Han var elitidrottare som ung och tränar fortfarande ett par-tre gånger i veckan. Gör han inte det så mår han dåligt och ser till att hinna med en löprunda trots allt annat som pågår. vill jag också känna. Prioritera rätt liksom.

Och jag har hört att det tar ca 6 veckor att skapa en ny vana, så nu blir det en pt-timme i veckan i 6 veckor framöver och förhoppningsvis har jag skapat mig en ny vana då, och om inte annat så kan jag ju inte bara skita i det när jag lagt ner massa pengar. Visst? :)




Kommentarer
Postat av: Malin

Ja helt rätt inställning :) DEt ska bli kul att följa din resa och se resultaten sen :) Nu ska jag snart bli dödad själv... Ses ikväll, då ska jag unna mig en pizza på Vapiano, kanske. Eller en pasta.. Hmmm :)

2012-01-25 @ 08:50:00
URL: http://www.traningsinspo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0