Ishårt..

Jag cyklar till jobb varje dag. Har en finfin cykel, mammas "gamla", som jag fick när hon köpte en ny förra sommaren.

Enda minuset är att det är typ en reva i sadeln. Detta innebär att när det regnar så rinner det ner i sadeln och när man sen sätter sig på sadeln så trycks vattnet ut.
Detta lilla problem är ju rätt lätt åtgärdat, jag tar helt enkelt bara en plastpåse på sadeln. Dock så sliter kanterna på påsen på insidan av låren, vilket har sabbat några strumpbyxor så när jag o mamma va på Ullared så köpte jag en sån mjuk, luddig grej att sätta på sadeln i stället. Sjukt skönt!

Tills i måndag. Ska cykla till jobb och känner direkt att sadeln är skithård och konstig. Hoppar av för att rätta till sadelgrejen, som jag antar har hamnat snett.
Men inte. Det där vattnet som runnit ner i sadeln hade FRUSIT! Stenhård va sadeln.. eller ja, ishård ska man kanske säga höhö :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0