Det där med språk...

I går kom det in ett engelsk par på jobb som var sugna på lunch. Pubmenyn finns på engelska, men inte Dagens-menyn.
Så jag fick översätta helt enkelt. Inget konstigt, det händer ibland ju. förrutom att jag aldrig behövt fundera på vad viltfärsbiff heter på engelska!

Det stod helt jävla still i mitt huvud..

"Ehm, it's like a minced meat beef... by ehh... ehm.. what do you call it..?... uhm.. You know..
the animals that lives in the woods..?!"


Hjärnsläpp som sagt.. Men, jodå, mannen började rabbla upp nån djur, vars engelska namn jag kände igen, så jodå, han förstod vad jag menade.
Och beställde en BLT.... ;)



Dagens andra språkcitat bjöd Engo på när vi pratade om Mollans kommande bröllop på Hawaii..

"Vilket språk pratar dom där?"




Kan man inte va smart får man iaf va snygg...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0