Äntligen!

Sitter och slösurfar på Kalk, ska strax gå till Ica och handla lite gott inför kvällen. Jag får nämligen finbesök idag! Engo, Kongo och Emelie är på väg upp från Malmö och Frida och My är på väg hit från Sthlm och Örebro och dom ska stanna här tills på söndag.

Ser fram emot det så himla mycket!

Tänkte skriva vad det är vi ska hitta på, men tänkte att det kanske är roligare att skriva efter helgen om vad vi faktiskt gjort :) Jag hoppas iaf att solen kommer skina på oss och att jag hittar rätt i svampskogen ;)

Har varit i skogen och plockat svamp (och lite blåbär) tre gånger nu och igår hittade vi massa svamp. Dock fick vi lämna en del som var för små, men förhoppningsvis har de växt till sig till imorgon. Och förhoppningsvis har ingen annan hunnit plocka de heller ;)
På vägen hem stannade jag också och plockade nypon. När jag stuckit mig och blödde från alla fingrar och dessutom lyckades bränna mig på en brännässla så gav jag upp :P Snoppade nyponen på kvällen och inatt har de legat på tork. Ska sätta på på kokning när jag kommer hem och bjuda tjejerna på egengjord nyponsoppa till frukost i morgon. Och scones tänkte jag baka!

Åh, det är så mysigt här och jag kan inte fatta att det snart är dags att åka hem! Vad sjutton ska jag göra i Malmö liksom? Inget hus man kan fixa med, ingen skog att plocka svamp i, inga kossor att hälsa på när man är ute och går...

Däremot så finns det ett gäng vänner i Malmö.. och familjen.. Och Kalle såklart! Han kommer om en vecka och då har vi varit i från varandra i 3½ vecka.. Ovant med tanke på att vi jobbade och bodde tillsammans hela sommaren..
Saknar såklart honom jättemycket men samtidigt så känns det bra att få lite tid i sär. Lite egentid och så inser man att man faktiskt vill leva tillsammans med varandra! Att hur bra allting än är här så hade det varit hundra gånger bättre om Kalle var här tillsammans med mig.

Då hade vi plockat svamp (himla tjatande om svampen, jag vet...), målat huset, läst böcker och ätit goda middagar tillsammans..

Men den tiden kommer också att komma. Och just nu är jag så himla glad att jag åkte hit. Detta har varit, och ÄR, så himla bra för mig. Jag behöver detta. Vara iväg hemifrån, klara mig själv, bo ensam i ett gammalt hus ute på landet där det knarrar och viner i väggarna när det blåser.

Nej nu måste jag sätta fart, har lite att städa därhemma innan tjejerna kommer :)

Ha en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0