Bra helg!

Har haft en himla bra helg! Nu är ju jag iofs arbetslös och kan kanske se varje dag som helg, men jag försöker faktiskt skilja på det hela.

I fredags tvingade jag mig först till gymmet trots att jag var allt annat än sugen på det. Men precis som det så ofta sägs så kändes det grymt skönt efteråt. På vägen hem cyklade jag bortom kyrkogården och tände ett ljus hos lilla farmor som skulle fyllt 100 år i fredags... På eftermiddagen blev det fika på Davidhallstorg med Sarah o Movits och kusin Emma och hennes Anthon :)
På kvällen blev det fredagsmys enligt konstens alla regler. Tacos, tända ljus, Idol och halvsomna i soffan ;)
Vi konstaterade även att vi inte varit hemma tillsammans en fredagkväll sen i maj...! Helt sjukt! Nu har vi ju dock träffats ändå och såklart gjort andra roliga saker (typ jobbat :P) men ändå.

I lördags skulle Kalle iväg på förmiddagen så jag va duktig och stack till gymmet. KLOCKAN TIO! Den ni :)
Sen blev det Matmässan på Slagthuset i några timmar med Erik, Jonas, Kim, Patrik, David o Lovisa. Jag traskade runt en del själv (var lättare att tränga sig fram då ;) ) och smakade på ungefär allt :) haha, var helt mätt när vi gick därifrån!
Blev en sväng till Fridays innan vi gick hem och åt kycklingvingar och svingod gorgonzonasås. Till efterrätt delade vi på 4 fantasastiska cupcakes som vi köpt på mässan.
Och lagom tills jag ville gå o lägga mig var det dags för Kalle att gå och jobba... :P

Igår var jag svinhungrig och vi hade ingen frukost hemma så jag bestämde att vi skulle äta brunch ute och googlade efter nått bra ställe. Hittade ett på Ö Förstadsgatan, typ vid Big Bowl som var skitmysigt! Jag har aldrig varit i usa, men jag kan tänka mig att det ser ut sådär på många dinners där. En gubbe satt och spelade piano och det va hika trevligt. :)
Plockade sen liten vuxenpoäng genom att köpa ordentliga vinterskor! Ett par till mig och så köpte Kalle 2 par skor, allt för 900 kr. Tack Skopunkten!
Gick sen förbi en outlet/konkursutförsäljning på vägen hem och gick därifrån med skidjacka och skidbyxor för 212,50 kr!!! Helt sjukt billigt!
Väl hemma med kyl och frys fyllda med mat från Willys, blev det soffläge resten av eftermiddagen och kvällen. Mys!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0