Trip down memorylane..

I måndags när jag va ute o gick lyssnade jag bl a på den här låten..




Den låten påminner så himla mycket om sommaren för 7 år sen när jag o Engo, efter ett par års slaviskt följande av Allsång på Skansen i TVsoffan bestämde oss för att se det hela på plats.

Vi flög upp på måndagen, sov hos Frida i Uppsala och tidigt på morgonen tog vi tåget till Stockholm. Tror vi va på Skansen vid åtta-tiden och då kom Hanna, som jag lärt känna via hennes Lasse-fanclub och mötte oss. Hon och hennes kompis Ida hade sovit utanför grindarna och hade tagit en bänk längst fram, där vi också fick sitta.
Vi hade bokat datumet utan att veta vilka artister som skulle va med, men hade riktig tur då bl a Lena Philipsson och Peter Jöback va med!

I ärlighetens namn så minns jag inte så jättemycket av dagen, förrutom att vi (jag iaf) hade en riktigt bra dag. Allt var helt nytt för oss, jag trodde det skulle va långtråkigt att sitta där hela dagen, men det va full rulle hela dagen, massa repetitioner, kul folk och Anders lundin bjöd på bullar ;)
Jag minns att jag blev imponerad av Hanna o Ida som kände så många där och va bundis med både vakter, scenfolk och Anders ;)


 
 


Detta blev mitt första allsångsbesök.

Året efter blev det 3 besök! Första gången med mamma. Då uppträdde Lasse och det va första gången jag såg honom live. Om jag blev imponerad av Hanna o Ida året innan så va det inget mot nu då Lasse pratade med dom från scenen och hälsade på dom med kramar efter programmet!




Eftersom Engo satt hemma i TVsoffan och tittade ville jag hälsa hem till henne ;)




Andra besöket den sommaren blev med Engo och Henkan, som då bjudits in till vår Allsångs-sekt ;)



Sista Allsångsbesöket det året blev med Frida (jag svek sekten....)
Vi tog första planet på morgonen upp till Stockholm och sen raka vägen till Skansen :)

 





Året efter blev det ett Allsångsbesök, mitt sista (?) dessutom. Även denna gången med Frida. Jag hade hälsat på Engo i Åre så vi möttes upp i Stockholm och fick sova hos Ida.
Detta va första gången vi själv va med på morgonen för att ta plats. Vi sov inte där, men var på plats typ vid sex och när grindarna öppnade kl 7 gällde det att springa så fory som möjligt för att få bra platser ;)


Inser nu när jag letar bilder att jag inte hade digitalkamera då och därför inte har så många digitala bilder. Men vad gör väl det, minnena finns ju kvar :)


Avslutar det hela med en härlig video som Hanna gjort om hennes Allsångsår, jag skymtar ju faktiskt förbi här o där ;)





Kommentarer
Postat av: Emma

Yes H&M! 99 kr, med hjälp av en rabatt kupong. Kanon! Allsång, ska Måns ta över nu?

2011-05-13 @ 09:34:25
URL: http://nosslikse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0