Ny mobil

Jag vaknade igår 40 senare än jag ställt mitt larm på mobilen. Kollade mobilen och jodå, larmet hade varit på. Antog att jag stängt av det i sömnen.
Bläddrade i en tidning i sängen och kikade sen på mobilen för att se vad klockan var, och såg att jag fått ett sms, utan att höra det. Hur högt hade jag bläddrat? :P

Startade om mobilen, kollade alla inställningar, men inget ljud. Och när mamma sen ringde hördes fört ingen ringsignal och sen hörde jag inte alls mamma. Suck.


In på en Telenorbutik för att lämna in telefonen. Kille frågade hur länge jag haft den osv. Plötsligt frågar han
"Du har inte funderat på en ny telefon?"
Och där visste jag att det va kört... ;) Så, efter dealande och wealande med en jättetrevlig, och duktig, försäljare gick jag från butiken med en ny mobiltelefon och ett mobilt bredband och 99 kr med i mobilräkning varje månad.
Kände mig förvånad och impulsiv, men absolut inte lurad.

Tills jag kom hem till mamma o pappa och skulle packa upp telefonen.
Killen i affären visade oss förpackningen och sa att den var bruten, men att telefonen absolut inte var använd. Skyddsplasten satt kvar o alla sladdar och sånt låg fint i sina påsar så jag köpte det.

Sätter igång telefonen och får installations-sms. Och ser då i inkorgen ett sms från nån Hudvård, skickat i januari. Ett sms som jag aldrig haft/fått till min gamla mobil. Går in på kontakter och ser massa nummer som inte är mina. Och mina nummer från mitt sim-kort fanns inte med. SUCK!

En stund senare när jag kollar runt på mobilen och trycker på Facebook-appen så kommer jag in på nån annans konto. Hur sjukt?!

Åh, blev så jäkla arg! Dessutom var jag i Höllviken och skulle stanna där och äta middag och kunde inte åka och få en ny telefon.
Men idag ska jag dit och jag hoppas att försäljaren jobbar idag. Och att jag inte är så mesig och ser till att få nån kompensation.


Så länge har jag mammas gamla mobil.





Kommentarer
Postat av: Caroline

Men hur sjukt är inte det? Helknäppt!

2011-03-12 @ 11:33:12
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0