Midsommar?

Jag vet att uppdateringen suger (extra) mycket just nu. Men det har varit fullt upp på sistonde.

I torsdags va Kalle på banken i Borgholm och skrev på papperna så nu är huset i Dödevi hans! Och som vi slitit med huset. Det där med att "bara" lägga lite golv och måla va inte så bara. Kalle har två jack i pannan, såg-skärsår i ett finger och ett annat finger han han borrat sig i. Plus blåsor på händerna från att ha dragit upp gammalt golv. Jag har haft ont i hela kroppen efter att ha fått sitta i alla möjliga konstiga ställningar för att komma åt att spackla, slipa och måla. Och min krop ar varje kväll varit täckt av färg. Och vita slingor har jag i håret som inte går bort ;) Och så allt jäkla byggdamm som sitter överallt.

Plus att vi fått flyttstäda större delen av huset. Och åka 10 mil, enkel resa, till Kamlar för att komplettera med grejer på Ikea. Och så gick stentrappan sönder och även tvättmaskinen.

Men. Men! Vi hann. i torsdags vid två kom de första hyresgästerna och de är jättenöjda. Och vi har bott in oss i verkstan och det känns bra.

Och efter att ha sovit skitdåligt sen jag kom hit förra onsdagen och därmed känt mig som ett vrak så fick jag äntligen sova bra inatt.

Min midsommar innebar jobb på Svea 8- 17.30. Över 1000 pers var där och firade och det va en kul dag att jobba på. Vi var sen bjudna på middag hos Eriks snälla föräldrar. Var? I deras sjöbod ute på Kesnäsudden. Kan minsann inte tänka mig nått finare ställe att fira midsommar på!
Skulle egentligen hjälpt till på Kalk på kvällen, men jag va helt slut. Så, jag åkte hem vid tio, kollade på How I met your mother på datorn och åt Cheeseballs. Och sen sov jag. Och jag sov så gott! Sov till halv elva, när Kalle åkte till jobb. Tittade på några avsnitt till poch sen somnade jag om nån timme till. Underbart!

 

Åkte till Kalk för en underbart behövlig dusch och åt sen lunch här med Anders, Hanna, Jonna och Totte.

Ska dricka upp mitt kaffe nu och sen åka till Svea och jobba lite. Ikväll ska jag sitta i entren på Kalk, ska tydligen bli världens drag här ikväll ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0