Hemma-borta

Jag är på Öland nu förresten. Mitt "hemma" de kommande 2 månaderna.

Tog tåget upp igår onsdag. När jag gick på tåget satt en tjej på min plats. Och eftersom jag betalat för just den platsen, fönsterplats i Tyst avdelning, informerade jag henne om att det va min plats. När hon flyttat så kommer en tjej bakom mig och frågar om jag verkligen har plats 156, för den har hon?
Vi kollar våra biljetter, jodå, samma plats, samma vagn, samma tåg, samma tid. Jättekonstigt.
Eftersom hennes pojkvän hade platsen bredvid henne så satte jag mig på sätet bakom istället.
När konduktören kom berättade vi om våra biljetter. Hon tittade på dom och tyckte det va jättemärkligt och kunde inte förklara det hela. Men eftersom jag fick en likgiltig plats så brydde jag mig inte så mycket.
När jag ska lägga ner biljetten så tittar jag på den igen. Då ser jag det.




Ojdå! Jag hade visst bokat fel dag! haha, det är BARA jag som kan göra nått sånt!
Berättade för tjejen framför mig att jag hittat "felet" och hon bara skrattade. Vilken tur att konduktören inte såg det. Nu va hon visserligen trevlig, men hade det varit nån sur människa hade jag säkert fått köpa ny biljett.

Så, det löste sig, jag kom fram och blev hämtad av Kalle. Inhandling till huset på IKEA, Rusta och Jysk innan vi körde till Nybro för att hämta en bäddsoffa. Använde GPSen i Kalles iPhone och nä vi kört en bra bit visade den att vi skulle svänga till höger och köra över järnvägen. Bara det att där bara fanns en gång/cykeltunnel! Ringde tjejen vi skulle till ochfick reda på att vägen gjorts om till gång/cykelbana för ett par år en, tack för den!

Så vi fick köra tillbaka ett par km för att ta oss över järnvägen, och sen bort till samma ställe vi var innan.
Huset låg verkligen precis bredvid tunneln!


Idag har jag städat soffan som hade lite mer än "ett par skönhetsfläckar". Hundhår överallt så ja fick dammsuga hela soffan grundligt och efter det torkar bort alla fläckar. Lite tråkigt men ja stod iaf ute i solen och soffan va billig ;)

Medans Kalle la golv på ovanvåningen tänkte jag städa och ställa iordning friggebode så att något är helt klart till de första hyresgästerna kommer.
Dock ser man saker med helt andra ögon när det är ens "eget" så när jag torkat av väggarna insåg jag att det nte räckte. Så det blev färgaffären och nu ä väggarna kritvita och fina :)

Så nu ska det "bara" dammsugas, moppas, torkas tavlor, ställa iordning sängarna, rysta mattan och lägga ut täcken, kuddar och sängkläder och sen är där färdigt ute!

Men först bli det middag, hoppas Kalle kommer hem med det snart :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0