Cykling

I tisdags utnyttjade jag minsann min cykel till fullo! Jag cyklade först bort till Möllevångstorget på jakt efter blåklint.  Och till min stora glädje hittade jag det! Sen cyklade jag via Rosengård ut till Husie kyrkogård. Blåklinten var till min älskade morfar, hans favoritblomma på sommaren som han alltid plockade.
Jag slog mig ner bredvid graven och en massa minnen sköljde över mig samtidigt som tårarna bara rann. Sorgen och saknaden är så stor trots att det på söndag gått ett år sen morfar somnade in. Jag kan inte fatta det..


Efter en bra stund samlade jag mig, torkade tårarna och cyklade hemåt. Blev sjukt sugen på korv o potatismos så jag cyklade genom Husie bort till ett gatukök där jag åt lunch haha! Riktigt gott va det iaf :)


Efter några timmar hemma hoppade jag på cykeln igen, denna gången mot Mellanheden och mormors nya lägenhet. Jag hade med mig en hel lax som vi kokte i ugnen och åt med massa nypotatis och hollandaisesås och drack vitt vin till. Sjukt gott va det och all nypotatis som mormor skulle ha till lunch dag efter slank ner den med ;)
Trots en mindre matkoma lyckades vi trycka i oss jordgubbar och glass också och vi hade en riktigt mysig kväll. Älskar att ha mormor på cykelavstång numera!
När jag cyklade hem var klockan närmre elva och jag kände mig glad och nöjd över att jag kunde berätta min lilla överrasking för mormor som jag o mamma har planerat :)

En himla massa cyklade helt enkelt och det kändes i rumpan dagen efter kan jag säga.. ;)







Det var inget snack om vilka blommor det skulle vara på morfars kistdekoration.
Mammas gröna fingrar gjorde en fantastisk dekoration som liknade en sommaräng..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0