Dag 01 – Om mig

Jag föddes 6 mars 1985 på Lund KK.

Mina första månader bodde vi Hjärup, sen flyttade vi ner till Höllviken där jag bodde tills för 2½ år sen.
Jag har en 3 år äldre storebror och en 5 år yngre lillebror. För 10 år sen skaffade familjen en hund som heter Iris :)

Dagis upp till nian gick jag på Sandeplanskolan. Jag trivdes bra i skolan och hade egentligen rätt lätt för mig, men tyckte inte det va så kul att plugga ;)

I början på femman fick jag några panikattacker och det va starten på ett rent helvete för mig, och mina närstående. Detta helvete fortsatte i flera flera år och finns fortfarande kvar, men i betydligt mindre skala :)

Mellan- och högstadiet tog jag mig igenom, med rätt bra resultat, bra lärare, bra klass och bra elevråd som jag va ordförande för ;)

Gymnasiet va pest och pina, skoltrött, vantrivdes enormt i min klass och mådde dåligt. Slutade efter 1½ år och började praktisera i resturangen på ett äldreboende i Höllviken.


Att hoppa av gymnasiet är inget jag rekommenderar någon, men det är ett av mina bästa beslut.

 Jag var kvar på min praktikplats i 2 år och hoppade sen runt lite innan jag till slut fick mitt bästa jobb hittentills, på Bean Bar. Ett café i Höllviken, som även blev cocktailbar. Jag var med från början till slut, i med- och motgångar, lärde mig massor, växte mycket som människa och hade en fantastisk tid.

Två somrar har jag jobbat på Öland, där min pojkvän driver en resturang/nattklubb tillsammans med några kompisar.

Just nu jobbar jag som servitris på nordens första XXXLutz :)


Som person är jag... ja, hur beskriver man sig själv? Envis o pratglad är två beskrivningar som följt mig hela livet. Som yngre hade jag ett jäkla humör, men det har jag lärt mig kontrollera nu. Oftast iaf ;)


Okej, detta blir jättedåligt känner jag...

Intressen? Jag älskar bakning och matlagning, blir dock mest matlagning för tillfället.


Nej, nu får det va nog, lite nytt har ni nog fått veta, och annat vet ni nog redan :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0