Bästa!

Åh, torsdag o fredag va de två bästa dagarna på länge!

Jag o mamma packade in oss i bilen vid åtta i torsdags morgon och begav oss mot Göteborg. Fikastopp och läskigt nära soppatorsk på vägen upp ;)



Det första vi gör när vi kommer in i Göteborg är att va nära att krocka. Med Loket! Då vet man att man är i Göteborg haha :)

Checkade in på det fina hotellet och sen blev det stan hela dagen! Shoppade massor, nästan allt på rea, så jag tjänade massa pengar ;) Åt god lunch och drack lite vin, strosade runt och hade det supermysigt!

På kvällen gick vi till en italiensk restaurang på Avenyn. Riktigt god mat och gott vin, grym kväll!

God frukost i vinkällaren inledde fredagen innan vi tog en snabb vända på stan för lite byte av kläder, besök i Domkyrkan och Saluhallen. Och jag va rik (och om vi haft en saluhall i Malmö..) så skulle jag alltid handla i Saluhallen.

Checkade ut sen och styrde bilen mot Ullared. Stannade i Åsa på väg dit och fikade med semla, har lärt mig gilla det nu :)

Har bara varit på Ullared en gång innan, för 10 år sen, men jag förstår varför alla blir helt lyriska när man ska dit ;)

Jag va rätt mätt på klädshopping sen Göteborg, så det blev "bara" några linnen, underställ, strumpor, trosor, fleecejacka, schal, en ring och en vinterjacka ;)
Plus handdukar och allt möjligt som nu fyller alla köks- och städskåp här hemma.
Hann bara med själva Gekås och en snabbis i ena skoaffären, men tur va väl det för bilen va fullproppad när vi körde hem :)

Mack-fikastopp även på vägen hem och det är så himla mysigt!

På kvällen blev det mysmiddag med det jag köpt i Saluhallen och sen toksomnade jag.


Tack älskade mamma för 2 underbara dagar! Detta ska vi lätt göra till en tradition :)


 Kass bild, jackan är grön o riktigt varm. Och kostade 399!

 

  Det mesta av Göteborgsshoppingen!






Det blir inte mycket bättre än såhär... ;)



Kommentarer
Postat av: Mollan

Fyfan vad gott det såg ut!

2011-01-17 @ 12:34:22
URL: http://www.malinsvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0