Året 2010

År 2010 firades in med en kombinerad nyårs/25årsfest hos Engo med bästa vänner och bästa Kalle!

 

Vi hade en grym dag men jag var inte bara lycklig. På nyårsaftons morgon hade mamma o pappa hittat farmor hemma på golvet, där hon legat över natten. Hon hade fått en hjärnblödning och vi kunde bara vänta...

Jag o Kalle åkte trots detta upp ett par dagar till Motala och hälsade på hans bror. Promenader, pulka, film och mys o bus med fina Ronja!




Fredagen den 8 januari, ringde pappa mig på jobb, farmor hade somnat in...
Jag sörjde en närastående för första gången och det var fruktansvärt. Efter ett par veckor var det begravning och den var väldigt fin men fruktansvärt jobbig.


 


Veckan efter begravningen sa jag upp mig från mitt dåvarande jobb. Jag hade jobbat som telefonförsäljare ett par månader och trivdes bara sämre och sämre..
Jag började på ett nytt ställe och till en början kändes det jättebra...


I februari fyllde Caroline 25 och hade 25årsfest i Höllviken. Superfest och som vanligt blev det dans!




20 februari fyllde Kalle 30 år och vi inledde dagen med stor champagnebrunch här hemma och avslutade kvällen på St Markus vinkällare med ett gäng vänner.
2 veckor senare fyllde jag 25 och vi hade gemensamt födelsedagskalas här hemma för våra 35 närmsta familjemedlemmar ;)


I mars överraskade vi även höggravida Henkan med en Babyshower! Fotografering, middag, paketer och Melodifestivalen.

 


I april blev det ohållbart på mitt nya jobb. Jag vantrivdes och mådde väldigt dålig, skulle säga upp mig när jag istället fick sparken och insåg hur falska vissa människor kunde vara.

April-maj blev tunga månader då jag mådde dåligt, men jag försökte kämpa på och lyckades iaf träna regelbundet :)

I slutet av maj åkte jag o Kalle till Stockholm för en mysig helg. Vi bodde på fint hotell, turistade, badade jaccuzi, besökte isbaren, åt finmiddag och hade några underbara dagar!




I maj drog Malin med mig på en stor jobbmässa i en lokal bredvid gamla Ikea. På 2 dagar hade dom 5000 sökande, jag sökte jobb i restaurangen och några veckor senare fick jag ett samtal om att jag fått jobbet och skulle börja i september!


Under våren hade min fina morfar blivit allt sämre efter en operation hade gjort under hösten, då dom upptäckt cancer...
Jag försökte träffa morfar och mormor så ofta som möjligt, det blev en 3-4 gånger i månaden. Och trots att jag såg hur han blev smalare och smalare för varje gång så ville jag aldrig inse hur illa det faktiskt var...

19 juni skulle bli en glädjens dag med kungligt bröllop och heldag framför tv'n med mamma. Istället blev det en sorgens dag, då morfar somnade in några timmar efter han bett om att få åka in på sjukhuset.
Sorgen, chocken och förtvivlan var enorm och det går knappt en dag utan att jag tänker på morfar. Trots att han var 81 lämnade han oss alldeles för tidigt ochg tomrummet är stort.

Begravningen var.. fantastisk, om man nu kan säga så. Prästen var underbar, mitt i all sorg fick han oss att skratta åt alla fina minnen vi har.





"Flytten" till Öland blev uppskjuten en vecka pga morfars bortgång, men efter midsommar tog jag enorma resväskan och cykeln och blev husvagnsboende över sommaren.
6 veckor med sol, bad, jobb på Svea, massa cyklande, häng på Kalk, husvagnsproblematik, brunch vid raset, regn, flugor, besök, fest, nattbad, och allmänt skoj!




Några av sommarens bästa dagar var när Engo kom på besök. "Utgång" i Kroken, sightseeing, räkfrossa, bad, helkväll på Kalk, efterfest i Mellböda, bakispizza i Borgholm och glass i skuggan på gräsmattan utanför Solliden... Underbart!

Hemma i Malmö bjöd det som var kvar av sommaren på glass i Folkets Park, mys med kompisar och bad i mamma o pappas nya pool :)




Sista helgen i augusti blev det Öland igen och 30årsfest i dagarna tre för Kalle, Erik och Gabbe. Det var en fantastisk helg och en fantastisk avslutning på sommaren! Dessvärre så tog jag inga foton på själva festen, bara på hemvägen ;)




Efter en sommar fylld av jobb (främst för Kalles del) tyckte vi att vi behövde en minisemester och tog en helg i Danmark. Köpenhamn, Christiania, kanalbåt, lunch i Nyhavn, övernattning i Helsingör, Louisianna och god mat..


6 september började jag på mitt nya jobb som servitris på XXXLutz! Utbildning, teamwork, uppbyggnad och städning av restaurangen, rollspel, träning, övning och träning... Och så en kick-ass invigning i november och massa jobb.
Trivs himla bra på jobbet och vi har redan hunnit med personalfester, after works, pulkakväll och många skratt...




Hösten har rullat på i snabb fart och den har bjudit på Österlens utflykt, Bokskogen, Böda Camping-premiär, grymma middagar, luncher med bästa tjejerna, en kaosartad cykeltur till Hököpinge, MFFs SM-Guld, skratt, tårar, saknad, glädje, sorg, vänner och kärlek...




Årets mysigaste månad, december bjöd på dansk/svensk julfest, miniweekend i Tyskland, pepparkaksbygge, julbak, kalkonmiddag, Lillejul i Hölle, en sjuk jul, mellandagsmys och nyårsmiddag.






2010 har varit ett väldigt tungt år med mycket sorg, tårar och ångest, men nu när jag tittat på alla bilder och mints (?!) tillbaka så ser jag ju att det också varit ett bra år med mycket glädje. Det ska jag försöka ta med mig in i 2011, där nu nästan halva januari redan gått.

Jag ger aldrig några nyårslöften men nyår känns ju alltid lite som en nystart och så ska de bli även i år. Jag har ett litet litet "projekt" på gång, träningen ska jag ta tag i nu när det lugnar sig på jobbfronten, jag ska bli bättre på att träffa mina vänner och göra saker som jag mår bra av. Och ibland inse att man även måste göra tråkiga saker ;)


Och som vanligt är jag grymt tacksamt över den (lilla) skaran med grymma vänner som alltid finns där och ställer upp, mina underbara föräldrar, bröderna, Helena... Och så, såklart, mannen i mitt liv. Min trygghet, min glädje, mitt stöd, min sambo, min älskade Kalle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0