Så lite...

Jag tror minsann att jag gjorde en god gärning igår!

Jag satt på bussen igår, mådde inte så bra o kände mig rätt less. Bussen stannade vi en hållplats o några gick av och några gick på. Sen kom det en man springandes mot bussen. Han såg rätt nedgången ut, slitna kläder osv.
Han räckte fram en hand med mynt till chauffören och sa "Visst kostar det fortfarande 16 kr?"
Chauffören svarade att det kostar 18 kr och jag såg hur förtvivlad mannen blev.
"Men jag har bara 16 kronor..."

Jag tog ner handen i min jackficka, hittade en 5krona och jag fram till mannen och sa att han kunde låna av mig.
Han, och chauffören, blev helt paff och sa tack medans jag gick o satte mig igen.

När mannen sen gick förbi mig gav han tillbaka de 3 kronorna som blev över och tackade mig så jättemycket. Sa att det betydde jättemycket och önskade mig en riktigt bra dag.


Jag blev helt varm inombords och kände mig så glad över att ha kunnat hjälpa till lite lite.


Tänk vad 2 kronor kan göra... :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Så fint av dig!! Kram

2011-02-10 @ 16:58:38
URL: http://nosslikse.blogg.se/
Postat av: Josie

SV: Jaaa, har faktiskt aldrig gjort det :) Men slog upp kak-delen i kokboken och tog första bästa hehe :P



Nu har jag lite ont i magen... :S :D

2011-02-10 @ 22:39:35
URL: http://jrosvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0