Dag 11 – Mina syskon

Det går lite trögt med denhärade listan, men jag kämpar på :)

Idag är det tänkt att jag ska skriva om mina syskon och jag har, som jag tydigare nämnt, två bröder.




Kristian är född -82, 3 år innan mig. Mamma o pappa har berättat att han var så lugn och fridfull när han var nyfödd, tillskillnad från mig som bara skrek ;)
Och så har det fortsatt, Kristian har varit den lugna, iaktagande, funderande.

Martin föddes -90, när jag var 5 och han är mest lik Kristian till sättet, men han har även fått en dos av mitt humör ;)





Mina bröder har mycket gemensamt, trots deras åldersskillnad. Största intresset de delar är MFF, men dom är båda allmänbildade, sportintresserade, rättvisa och omtänksamma.

I höstas behövde vi mer folk på mitt jobb och jag tipsade om Kristian så nu jobbar vi tillsammans. Det funkar super och det känns skönt att ha honom på jobb vissa dagar... Dessutom känns det bra att kunna "ge tillbaka" då han hjälp mig med jobb tidigare, samt låtit mig hyra hans lägenhet :)





Jag tror att jag o mina bröder har, och har haft, en rätt så "vanlig" syskonrelation. Vi har lekt, vi har bråkat, vi har pratat, vi har skrikigt och vi har tagit hand om varandra.


Jag vet att jag alltid kan ringa mina bröder om det skulle va något, och vi ställer alla upp för varandra.

Förra året var vi på 2 begravningar tillsammans och att stå framme vid farmor och morfars kista och hålla om varandra var på nått konstigt sätt en fantastisk känsla.




Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Gabby

Blir så glad för kommentarer!;) Härligt att du & dina syskon har en sådan fin relation! Önskar att jag själv hade haft syskon!

2011-02-09 @ 21:10:14
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Gabby

Jo en halvsyster som jag lärde känna för 4 år sedan! Lång historia!=)livet tar sina vändningar när man minst anar. Kram!

2011-02-09 @ 21:59:03
URL: http://gabbylita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0