Helgen

Åh vilken grym helg jag har haft!

Var som sagt ledig i fredags o träffade Engo, Henkan o Alwin. Vi gjorde lite ärenden i stan och sen blev det långlunch på Jensens. Riktigt mysigt hade vi det!


På kvällen smygstartade vi Kalles födelsedag med sjukt god middag o soffmys. Jag jobbar ju nästan varje kväll nuförtiden så vi äter sällan middag tillsammans, vilket är riktigt tråkigt. Så nu slog vi på stort med entrecôte, ugnsbakade grönsaker och rödvinsreduktion. Och så ost o kex till efterrätt :)



I lördags va det dags för jobb. Massa att göra som vanligt på helgerna, men väldigt smärtfritt, vilket det inte altid är på helgerna ;)

När jag slutat kastde jag mig i en taxi hem, snabbt hem o gjorde mig iordning och 45 min efter jag stämplat ut var jag nyduschat, ombytt o fixad, hemma hos Erik.
Där blev det ännu en pre-födelsedagsmiddag för Kalle. Erik bjöd på friterade fårtesticklar, hjärta, märgben o tacokebabkött (minns inte det va det var :P) och så tiramisu till efterrätt. Och så ost!
testicklarna va okej i smaken med konstistensen var hemsk. Jag fixade inte det, med killarna smaskade glatt i sig ;) Hjärta va däremot riktigt gott!

Swing In stod sen på schemat och jag såg verkligen framemot det. Lite mogendans ;) Men jag (och några till) blev stoppade i dörren. Det va stenhård 30årsgräns :/
Vi bestämde oss för att åka hem till Jonas, men jag ville ut, så jag tog taxin tillbaka in till stan o mötte upp Engo o Nicolette :)
Blev Breeze och ja.. det va nog första o sista gången. Helt okej musik, men vilka människor alltså.. haha. Men man fick iaf känna sig snyggast ;)

Mozarellasticks och lyxmousse på Ma innan jag mötte upp Kalle o Erik och innan vi åkte hem fick jag min kändisdos i form av Bonde söker fru-ölänningen (namn?) haha.

(shit vad detta blir långt....)

Igår fyllde Kalle år, på riktigt!

Sång och present (presentkort på MC-körkort ;) ), mysfrukost, fika i stan med mamma Gun o Ola, strosade, en till fika, King´s Speech på bio och god middag på italiensk/spansk restaurang på Davidshall.


Riktigt riktigt bra helg!


(Skittråkigt utan bilder, jag vet, men min kameraladdare är borta, typ :P )


Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som en väldigt trevlig helg! :)

2011-02-23 @ 16:11:53
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0