Förvirrat

Man har som sagt dålig koll på dagarna nuförtiden. Igår var det tisdag och inte måndag!
Det innebär att det är onsdag idag och därmed bara 3 dagar kvar här innan vi åker hem. Känns jättekonstigt. Sommaren har som vanligt gått alldeles för fort. Vi har å andra sidan haft lite sommar här vilket det inte verkar som att så många andra i landet har haft?
Dessutom ska jag bara va hemma i Malmö i 2 veckor och sen ska jag hem till Öland igen ;)
Jag trivs verkligen så himla bra här! Lite för bra känner jag.. Malmö lockar inte alls! Jag längtar efter mamma o pappa, mormor, bröderna (kommer iofs missa lillebror..), Helena och några vänner, men i övrigt förstår jag inte riktigt vad jag ska i Malmö och göra?
Det beror väl till viss del på att jag inte har nått jobb eller nån aning om vad jag vill sysselsätta mig med i höst. Och lite beror det på att det i min värld fortfarande är lite sommar kvar och vår lägenhet är inte alls sommarvänlig!
Jag tänker på allvar börja leta efter ny lägenhet snart.. Jag älskar vår lägenhet på ett sätt, men för lite drygt 7000 kr i månaden borde vi kunna få så mycket mer. Typ en balkong, en schysst innergård och en fräsch tvättstuga. Eller bo som nu, med en najs lägenhet, men varken mysig innergård, balkong och en sunkig tvättstuga men billigare.
Vi får väl se, annars är det ju billigare för oss att bo i huset på Öland ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tjo!! Leta efter ett sött hus ner mott Carro och mig. Efter sett en sådan fin lägenhet på Drottningtorget, började jag så smått ( nej jag hets-titta ) efter en lägenhet, just för den jag sett var så fin. Men det var ta mig tusan dyrare än vårt hus. Och i huset får man så mycket mer! Du är varmt välkommen hem! Kram

2011-08-19 @ 12:49:19
URL: http://nosslikse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0