Helgen

Det har varit några turbulenta dagar. Väldigt mycket upp och ner.

Hade en mysig dag hos Caroline i Trelleborg i fredags. Åt god soppa och årets första jordgubbar :)
Kvällen blev skit och inte kändes det bättre när jag vaknade i lördags...

Men jag följde med Kalle och åt frukost med 2 kompisar till honom som va på besök. Man säger inte nej till hotellfrukost liksom ;)

Efter några om och men så begav vi oss iväg efter lunch. Vi gjorde ett Systembolaget-stopp i Helsingborg och ett måste-stopp i Strömsnäsbruk för att handla dom godaste gräddbullarna! Vi hann även med att spana in Stefan Sauk i kön på Shell!





Lite efter sex var vi framme i Motala där vi spenderade ett dygn med Kalles storebror, sambo och dotter. På lördagen blev det bara prat och lite dricka men igår så a vi ute hela dagen och yssade i trädgården, lekte i sandlådan, åkte o åt glass, tttade på en Göta Kanal-sluss och grillade, supermysigt!

Framåt eftermiddagen packade vi ihop oss och körde ner till Jönköping. Vi checkade in på det superfina hotellet och jag insåg att det har sina fördelar att ha en sambo som jobbar för en stor hotellkedja ;)


 


Tog en promenad och köpte med oss pizza tillbaka som vi åt i sängen ;)
Sen ville jag passa på att bada badkar, och fick för mig att det va stort nog för oss båda... Jag glömde att jag är tillsammans med en 2meters man haha ;)

Inledde dagen med GRYM hotellfrukost! Bästa på länge och då har det blivit en del hotellfrukostar på sistonde :)

Lämnade Kalle för jobb i Jönköping och körde hemåt. Bytte bil med pappa efter halva vägen och fick då även sällskap av mamma :)

En bit utanför Helsingborg ser jag plötsligt en hund på motorvägen. Den springer längs mitträcket på vår sida på vägen, jag saktar ner när jag kör förbi den och tycker att hunden ser konstig ut.. Då ropar mamma "Det är ju vargen dom har pratat om på radion!"
Vargen springer över vägenoch ut på åkern och vi åker lite chockade vidare. Visste ine vad vi skulle göra, men vi ringde iaf en ointresserad polis och berättade va vi sett och sen har vi läst och hört om vargen hela dagen.  Hoppas den hittar hem till sin familj igen :)


Nu ska jag gå o lägga mig i flickrummet och jag hoppas på en god natts sömn, det va några dagar sen nu och jag känner mig helt slut, på alla sätt o vis...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0