Vantar

Damn va kallt det va imorse när jag cyklade till jobb! Ska strax rota fram vantar som jag ska ha imorgon när jag cyklar till jobb. Borde kanske ta fram vinterjackan snart? Fast va sjutton.. vinterjacka i september känns INTE okej!

Imorgon börjar jag jobba 11 och borde då ha en sovmorgon att se framemot med nej. Läkartid i Höllviken 8.40.. Ber till gudarna att jag kommer sova bättre i natt än de senaste 2 nätterna. Fattar inte varför men jag har börjat sova så himla dåligt. Vaknar stup i kvarten och drömmer massa o har mig. Riktigt jobbigt o imorse kände jag mig helt förstörd när klockan ringde..

Så strax blir det dusch o sen nyaste avsnittet av How I met your mother o sen sooova!

Imorgon blir det som sagt snabb-besök i Hölle, sen jobb, sen ner till Hölle igen för att få skjuts till kusins Therese kalas, ska bli så kul och se deras gård! Och sen sover jag nog i flickrummet och går upp mitt i natten o kör mamma o pappa till Svågertorp. Dom ska till Kreta och jag unnar dom denna resan så himla himla mycket! Dom va där i våras också men då va morfar sjuk och jag vet att mamma inte kunde slappna av.
Nu kan dom förhoppningsvis slappna av och njuta. Försöka släppa tankarna på det tunga året hitentills..

Jag ska hjälpa dom att koppla av genom att ta hand om mormor extra mycket här hemma! Och så tänkte jag tända ett ljus hos farmor nån dag, kyrkogården ligger ju typ på väg hem från jobb..
Dock så känner jag inte lika starkt för kyrkorgården när det gäller farmor som när det gäller morfar. Vilket är konstigt iofs. Morfar kan jag ju minnas hos mormor, medans farmors stuga är såld och jag antar att den även är helt riven nu...
Jaja, vissa saker kan man inte förklara. Hur som helst ska det tändas ljus nu när det börjar bli mörkt!
Och om några veckor blir det blommor, på dagen då farmor skulle fyllt 99..

Nu spårar detta iväg lite och jag orkar inte va ledsen ikväll så nu byter vi ämne! :)


Biljetter fixade till TFF-MFF på söndag! Gött! Fast, vem ska vi heja på? MFF såklart, men heja Jocke också ju! Han kan göra ett mål o så får Malmö göra minst 2 mål. Deal?! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0