Söndag

I fredags när jag cyklade hem från jobb va jag på riktigt pissigt humör. Trött, hungrig, huvudvärk o allmänt skitgnällig...
Kalle fixade mat o försökte pigga upp mig, men va lite nere han också så vi tjurade på varsitt håll :P Jag somnade med en tidning i handen vid 12 o vaknade vid 3 på natten och upptäckte att Kalle somnat i soffan i biblioteket.. Ropade på honom men han bara sov :) Först vid nio kröp han ner i sängen bredvid mig och sen somnade vi om till kvart över 12... Dvs 12 timmars sömn. Fantastiskt skönt!
Dock satt mitt dåliga humör kvar, vilket ledde till dumma tankar och många tårar..
Jag kände att GI-"hysterin" började gå över styr för min del när bara tanken på att äta en skiva Lingongrova fick mig att tänka att jag skulle gå upp i vikt direkt... DÅ har det gått för långt!
Så igår "syndade" jag med lingongrova med ägg och kaviar. Och det va så hiiimmelsk gott!

Vi blev hembjudna till Fredrik, Susanne o Emanuel på fika tillsammans med Johanna, Gabriel o Philip o vi hade en jättemysig eftermiddag! Jag hade faktiskt inga problem alls med att avstå från prinsesstårtan, trots att den såg så god ut!

Till middag igår blev det lax som vi kokte hel i ugnen. Förrutom att det tog längre tid än det stod så va det så sjukt enkelt. Skölj laxen, salta o peppra o lägg i lite citronskivor, vira in i folie och sen in i ugnen.Sen drar man bara bort skinn och ben. Fääärdigt!



Romsås o tomat-sockerärts-avokadosallad till laxen!


Idag skulle pappa komma hit o fixa mitt cykeldäck o då tänkte jag att han o mamma lika bra kunde äta här, o ta med sig mormor så jag ringde igår o kom med det förslaget. Dock hade de redan bjudit hem mormor o mamma hade förberett för kalops, så det blev att mamma fick bjuda på söndagsmiddag, men här hos oss! :)
Mysigt med lite besök och extra mysigt att mormor va här. På onsdag är jag ledig o ska göra ett nytt försök att cykla hem till henne.

Vi har såklart varit o röstat idag. Bestämde oss i sista stund. Eller, jag gjorde det iaf, Kalle har inte sagt vad han röstade på! :P
Jag har velat länge. Rent spontant så känns röd-grönt bäst, samtidigt så känns det inte helt rätt med Mona som statsminister... Så jag velade, gjorde test, funderade o sen såg jag denna videon med Stellan Skarsgård. Då bestämde jag mig. Vilket parti det blev spelar ingen roll känns det som. Men rödgrönt blev det.


Nu blir det lite laxrester till kvällsmat och fortsatt mys i soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0