Nu jävlar!

Nu är det slut på ledighet/arbetslöshet, lata dagar, skitmat, feta magar och kläder som inte passar.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Jag ska cykla dit, så är det bara. Okej, om det regnar tar jag bussen. Men annars ska jag cykla. Jag är lite livrädd för att cykla i stan, men jag cyklar "utåt" så det borde va okej. Och jag har varit och kollat upp cykelväg.

Imorgon börjar även mitt nyttiga liv. På riktigt. Eller ja, jag har ju inte tänkt käka morötter resten av livet.. Men det blir kickstart from imorgon. De enda kolhydraterna jag ska få i mig kommande 2 (ska försöka..) veckor ska komma från grönsaker och frukt. Men inget bröd, pasta, potatis, ris, bulgur osv.. Efter 2 veckor blir det okej med fullkornsversioner.
Jag måste kickstarta för att detta ska funka. Dum vecka att börja kanske, med tanke på 2 kalas, men det kommer alltid finnas anledningar till att skjuta på det hela.
Det rekommenderas låginternsiv träning vid en GI-kickstart så det blir cykling till jobb och promenader, sen ska jag tillbaka till gymmet.

Imorgon blir det invägning och mätning. Och skriva matlista. Massa nyttig mat är redan inhandlad. Och jag är sjukt peppad. Kalle är också ganska peppad. Känns skönt, och behövligt att han joinar.

Vad säger ni? Nån annan som hänger på? För att jag ska sköta mig kommer jag nog uppdatera en del om detta. Kanske :)

Och just det, målet. Det jag ska sträva efter. Som kommer va anledningen till att jag klarar av att tacka nej till tårta 2 gånger denna veckan. Som gör det värt det.

Jag ska gå ner 10 kg innan jul.

Det kanske låter mycket, men tro mig, jag måste. Jag har aldrig vägt såhär mycket innan och nästa gång jag gör det så ska jag fan va gravid, annars är det inte okej!
Ska jag säga det? vad jag väger? Folk brukar bli chockade :P haha. Jag vet, gissa! Om nån gissar rätt så säger jag det! Gissa på :D (Ni får va anonyma) Jag kommer bara bli peppad. Säger ni mindre så blir jag peppad att "leva upp" till det. Säger ni mer så blir jag peppad att inte se ut som nån som väger 100 kg :P

Så gissa på. Jag är 171,5 cm lång ;)


Och ni, nu kör vi!





(Här vägde jag kanske 8 kg mindre än vad jag gör nu. Dvs, jag siktar inte på att bli skinny ;) )


Kommentarer
Postat av: My

Gu vad du är duktig!! Kämpa på!

Jag har ju redan gissat din vikt och hade ju helfel :S Så du vet ju redan vad jag trodde :)

Kram

2010-09-06 @ 09:01:32
Postat av: Mollan

Skitbra, du kommer bli mycket piggare och må mycket bättre! Jag hänger på, jag vet dock inte vad jag väger, men jag vet vad jag vill väga så.. Glöm inte att dricka mycket vatten, det rensar bort slaggprodukter ur kroppen , samt att äta var 3:e timme. Dvs med mellanmål :)

2010-09-06 @ 10:38:43
URL: http://www.malinsvensson.net
Postat av: Engo

Jag kör också idag!

Katti o jag ska åka o handla GI maten idag=)))

Heja oss "muskulösa" kvinnor..hehehehe

2010-09-06 @ 11:40:58
Postat av: Louise

Haha, vad gissade du på My? Typ 60 va? hahaha :D



Bra Engo, då kan vi peppa varandra!

2010-09-06 @ 11:57:19
URL: http://lojse.blogg.se/
Postat av: My

Ne det var faktiskt 68kg!!!! Sörru ;)

2010-09-06 @ 13:23:51
Postat av: Emelie

Sjuttiofem?

2010-09-07 @ 23:59:01
URL: http://Http://emeliten.wordpress.com
Postat av: carro

Lycka till =)

2010-09-09 @ 11:57:59
URL: http://carolinewahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0