Måndag

Idag är jag ledig, vilket väl lite känns skönt, men samtidigt hade jag hellre jobbat. Behöver verkligen pengarna o så hade man sluppit sitta hemma o grubbla.

Igår va jag o Kalle ute på en lång powerwalk och ungefär halvvägs började jag få ont i mina behinnor. Jag tänkte att de va väl bara på att traska vidare, men idag har jag stundtals sjukt ont. Sitter jag still märker jag inget, men när jag rör på benen gör det ont.

Annars har det varit lite småtungt de senaste dagarna. Trots att det snart gått 3 månader kan jag inte förstå att morfar är borta. Jag tänker på honom ofta och saknar honom så mycket. I lördags stortjöt jag på kyrkogården, och jag har även insett att varje gång jag blir lite ledsen för något  så tänker jag på morfar av nån anledning o så blir allt mycket värre.

Jag har funderat på att cykla hem till mormor idag. Det ska tydligen va 14-15 km dit o i somras cyklade jag 11 km undan några jätteproblem (det va såklart inte lätt som en plätt!) så jag borde fixa det. Är dock osäker på cykelväg dit, och hur mina ben kommer att må.
Fast samtidigt så är det värt all värk och blodsmak i hela världen att få se mormor skina upp när man kommer dit :)

Jo, så får det nog bli.. kanske..  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0