Lite mat...

I fredags blev det samma frukost som vanligt, till lunch blev det torsdagens middag, frukt o mandel till mellis och sen va det dags för veckans stora utmaning, kalas hos mamma o pappa!
Här hemma finns det inte så mycket onyttigt nuförtiden så då är det inte så svårt att låta bli, men hos mamma o pappa fanns det lösgodis, ahlgrens bilar, choklad, goda mackor, skånepepparkakor, chips... Åååhhh...

Jag tog några cashewnötter och började göra  tårtan.. Blev kladdigt på kanten av skålen när jag blandade ihop vaniljkräm. Torkade av med fingret och skulle stoppa in fingret i munnet... men nej! ingen provsmakning där inte!

Till middag blev det kassler till sjöss, kaslergratäng med lök, paprika, vitlök, curry och grädde. Jasminriset som serverades till luktade gudomligt gott men jag höll mig till salladen. När de andra åt blåbärstårta åt vi chokladmousse gjord på 81% choklad. Och när de andra gick loss på godiser luktade bara jag och tog sen lite cashwenötter! Grymt stolt över mig själv!

Igår blev jag serverad frukost/brunch i soffan :) Äggröra, bacon, halv avocado och en bit brieost.

Lite frukt o nötter till mellis...

Till middag blev det helstekt fläskfile med kokta vaxbönor och bea. Sån man köper färdig på burk. Fett och gott :)



Och eftersom det va lördag fick man efterrätt. Vi frös in blåbären som vi köpt och blandade med vispad grädde. Gott, men väldigt mäktigt. Så hälften är kvar tills ikväll ;)

Och idag har vi ätit min klassiska frukost (grekisk yoghurt med äpple, linfrö och kanel) men i mindre portion och kalkonbröstskivor med creme cheese och avokado.


Maaassa matprat men jag tycker det är kul att ta själv, och så hoppas jag att nån annan kanske också tycker det är kul och tar efter?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0