I dit it!

Inte en endaste bit tårta slank ner igår! Den såg såå god ut, men jag nöjde mig med lite vindruvor o kiwi! (Ska man nu va vansinnigt extrem, så är det ju inte okej heller. Men nån måtta får det va :) )

I går åt jag förövrigt

Grekisk yoghurt, hackat äpple, linfrö, kanel och 1 ägg till frukost.

Skinkschnitzel och coleslaw till lunch.

1 kokt ägg

Oxfärsbiffar med svamp i, och coleslaw

Lite mandlar


Eftersom att jag är lite kinkig med mat så har jag bestämt mig för att under kickstarten så kommer jag (vi) bara köra på mat som vi vet att vi gillar, och sen testa på nya recept när man kan "rädda" det med lite fullkornsris ;)
Och coleslaw som till behör har blivit en liten favorit!

Jag brukar strimla vitkål o riva morot, jag föredrar med vitkål än morot. Sen blanda creme fraiche och mayo. Typ 2 dl creme fracihe o 1 msk mayo. Krydda med ½ tsk dijonsenap, salt och lite peppar (vitlökspeppar funkar skitbra!) Och så blanda ihop allt, helst inte för kladdigt, utan bara så det binds ihop.
Sjukt gott och funkar till allt, kött, korv, bacon, kyckling...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0