Fynd

Igår va hade jag o Kalle en helt ledig dag tillsammans för första gången på 3 veckor! Vi tog sovmorgon, slöade, åt god frukost och sen.. Ja, vad gör man en ledig lördag, när regnet hänger lite i luften o plånboken ekar lite?
Iofs, tror inte man har större valmöjligheter om man hade varit rik. Eller? Då kan man iofs alltid shoppa :P

Vilket iofs var det vi gjorde ;) Vi gick bort till Möllan där det va fullt med grönsaksstånd och en massa folk. Vi köpte vaxbönor och blåbär till kvällen och gick sen bort till det som jag kallar Polska Marknaden (det har jag alltid fått höra att det heter?), men Kalle bara kallar för en basar. Hur som helst finns där hur mycket kläder, smink och krämer, väskor o grejer som helst. Och billigt!





På Kicks hade detta kostat 370 kr (hårfärg 120 kr st o mascara 130kr). Tillsammans med skärpet så betalade jag 205 kr för detta. Tack!


Gick sen och lånade Eriks bil och körde ut till Bokskogen där vi motionerade lite. Jag hatar att springa, kan verkligen inte det, får ont i hela kroppen, blodsmak i munnen och ja.. Jag springer helt enkelt inte. MEN, jag måste lära mig. Pappa sa att intervallträning är det bästa om man vill bättre på sin kondition. Dvs att "bara" gå raskt är bra motion, men det ger ingen kondition.
Så, eftersom min pappa kan mycket, och speciellt om träning, så fick det bli intervall träning. Vi gick i 4 min o sprang i 1 min. I kanske 30 min. Jag vet att det inte låter alls mycket, och Kalle va knappt trött, men för mig som ALDRIG springer, va det utmattande. Och ett steg i rätt riktning!

Kvällens blev lugn, färgade håret, åt gott, kollade på Här är ditt liv och sen Brokeback Mountain (jag sov, såklart, från o till under den sista halvtimmen...)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fast sjukt onödigt att köpa stulna grejor för att du är snål. Eller varför trodde du att det var billigare?

2010-11-15 @ 13:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0