Saving up...

Imorgon är jag ledig o ska träffa Emelie i stan för frukost/lunch (beroende på när jag går upp :P) och så måste jag köpa jobb-byxor.
Gick in på mitt konto för att se om jag har råd med detta, såhär en vecka innan löning.. ;)

Fick en liten chock när jag loggade in på internetbanken. I våras va jag arbetslös/sjukskriven/ledig i ett par månader o innan dess jobbade jag som telefonförsäljare med usel lön (fick som mest ut 10 000...) så jag har vant/lärt mig att leva snålt. Och det ger resultat nu :)

Så jag tog tag i mina spartankar och öppnade ett gemensamt konto till mig o Kalle, samt styrde upp så att jag sparar till mig själv också varje månad.

Och så ringde jag till mamma och bokade in en shoppingdag på måndag :)





Jag inser att jag kanske låter lite dryg och skrytig men ett par tusingar över är mycket pengar för mig :)


Kommentarer
Postat av: Fanny

De e jättelöjligt. verkligen 14is-varning men jag har hela tiden lovat att inte gå i den här "kolla-vad-mitt-barn-kan"-fällan. Att inte tävla. Att låta henne utvecklas i SIN takt... Lättare sagt än gjort.. Man vill ju att hon ska va först me allt. -o de e ju omöjligt... Sen e jag lite depp oxå, kanske de som förstorar upp dessa ego-tankar.

Usch vad jag ogillar mig själv när jag tänker så. -o hon e ju fortfarande vackrast. tycker jag :)



Kram till dig!

2010-10-19 @ 22:22:53
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: Fanny

o förresten -tack för "lax-tipset" ska testa detta!



o skrytigt. nej du! De e klart att man ska va stolt om man lyckas spara... Här ser du en som har VÄLDIGT svårt för de (iofs inte så kontigt på en inkomst på 5100 :P) Va STOLT :)

2010-10-19 @ 22:25:23
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0