Igen...

Gud vad jag har blivit bortskämd med bra helger! På riktigt så har det varit bra helger ända sen vi kom hem från Öland i augusti. Snacka om att man kommer att sakna sina lediga helger när vi öppnar på jobb..


På tal om jobb så kom jag på att jag knappt skrivit nått om mitt nya jobb här. Vilket är lite otippat eftersom jag brukar babbla på om allt möjligt ointressant :P Fast nu är jobbet ju inte ointressant! Jag trivs superbra! Va lite osäker innan jag började men efter första dagen så kände jag direkt att detta kommer bli bra, riktigt bra!
Det är dock lite hemlighetsmakeri nu innan öppningen o sådär så jag väljer att ligga lite lågt.. Vill ju inte att alla mina 5 läsare ska få veta för mycket haha :)


Är ledig imorgon o tänkte inleda dagen med träning på morgonen. Sköter maten rätt bra (vet att jag inte skriver så mycket om det längre heller, men jag kämpar på, babysteps!) men måste komma igång med träningen också.
Sen kommer Henkan o Alwin hit. Skulle träffats i fredags men jag fick köra mormor till tandläkaren så det blev bara en snabbis. Men imorgon blir det längre. Och så ska Engo också va med! Det blir 4e dagen på raken imorgon.
Lilla Torg i fredags, bokskogen o sen fest i Hipp igår o idag va vi o spa'ade oss när Engo jobbade o nu har hon o Jocke nyss varit här på middag :)


Förresten så blev vi bjudna på en grym middag hos grymma Erik igår! Till förrätt fick vi en rätt som han skapat själv, kantarellcheesecake! Med köttströssel dessutom ;) Himmelskt gott! Sen blev det lamm som han långkokt (?!) i ugnen, men massa rotfrukter, sky o hembakt bröd. Och så sorbet med färsk basilika till efterrätt. Grymt grymt grymt!
Och Erik är också grym! (jag vet att du läser min blogg o tänker att hon är nog inte så jävla elak ändå den där käringen.. :P)


Dags att göra sig klar för sängen!




-Gå in bland träden o ställ er, det blir skitbra!
Nej Mollan, det blev det inte :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0