Bla bla bla..

Det känns lite löjligt att säga att jag haft så mycket att göra att jag inte haft tid att blogga, men det känns lite så faktiskt. Vilket jag tycker är lite synd. För min del alltså, tror inte det är sååå många som saknar mina uppdateringar ;) Däremot tycker jag själv att det är kul att gå tillbaka i bloggen själv o kolla vad man haft för sig. Vet inte hur många gånger jag fastnat med att läsa gamla inlägg..

Nog om det!

I onsdags efter jobb va jag mamma o lillebror på 24årskalas för kusin Therese på hennes o Henriks supermysiga hästgård. God mat o trevligt folk o jag blev sugen på att skippa lägenheten och bo i hus..
Körde som sagt mamma o pappa till Svågertorp vid 4 och åkte sen hem o la mig igen. Efter att jag letat parkeringsplats i en kvart, inte det lättaste vid den tiden, är ju ingen som flyttar sina bilar.. :P

I torsdags va det dags för köööör och jag vågade mig dit själv trots att Mikaela inte skulle dit ;) När jag precis parkerat cykeln kom jah på att jag glömt mina noter.. Hon jag satt bredvid sa att jag kunde kolla på hennes, men vad hon inte visste va att jag hade ätit en sås med massa vitlök i till lunch.. ooops :P

Allt gick bra iaf, fram tills att Ellinor berättade om vilka låtar vi skulle sjunga nästa vecka, Gabriellas sång bl.a...
Vi hade den låten på farmors begravning i januari o när jag hörde den 2 veckor senare på mitt jobb så bröt jag ihop typ.. Den väckte så många känslor...
I juli när morfar begravdes så hade vi den igen och under den låten grät jag både för farmor och morfar..
Så när jag hörde att vi skulle sjunga den så fick jag en sån klump i magen o kände hur tårarna började bränna bakom ögonen...

När vi slutat så gick jag fram o förklarade läget o sa att jag troligtvis kommer gå ut när den låten ska sjungas o hon förstod, hade själv sjungit den på en begravning osv..
Visst är det sjukt hur bara en låt kan sätta så många känslor i gungning?

Myskväll med Engo i fredags. Räkor, supergod gravad lax, avokado, vitt vin, mörk choklad o pistagenötter. Och Idol såklart!
Och så första natten att sova själv då Kalle är på Öland.

Igår blev det heldag med mormor., Körde till Trelleborg där hon hade tandläkartid. Sen blev det en vända på Valen och så Ica i Vellinge innan vi åkte hem o laga pyttipanna till lunch. Satt sen o slöade i soffan med tidningar och dressyr på tv och jag stannade till halv sju då jag åkte till Höllviken för middag o förfest med Emelie o hennes kompisar.
Eftersom att jag har blivit en tant nu så orkade inte jag utgång utan släppte bara av folket vid Glasklart innan jag åkte hem o toksomnade.
Kom precis på att Emelie lurade i Malin o Adam att jag va gravid o jag spelade med lite o nu tror dom nog att jag är gravid.. haha, bra skämt Emelie! :P

Nu ska jag strax köra ner till Hölle o hämta lillebror o sen ska vi till mormor o äta söndagsmiddag. Skulle egentligen bjudit ut mormor, men hon har typ inga tänder just nu så hon ville hellre va hemma. Så jag ska dit med hel kyckling o potatis o göra sås o hela köret tänkte jag!

Ikväll blir det fotboll i Trelle med Engo o MFF ska vinna, sådeså!


Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: Emma

Gravid?!

2010-10-03 @ 12:15:46
URL: http://nosslikse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0