We did it!!!

Igår när vi stängt o städat blev det lite cider o öl för att fira hur grymma vi alla varit! Sverige-chefen kom upp till oss och öste beröm och alla tog åt sig ;)

De senaste 13 dagarna har varit helt galna.

Tisdag för 2 veckor sen va det VIP-invigning. drygt 5000 pers kom (inga kändisar dock :/) Var hemma kring midnatt och på onsdagen va det dags för jobb 8.45.

9.00 öppnade vi dörrarna för smygöppningen och hela personalstyrkan välkomnade de käande gästerna med applåder. Jag vet att jag är tönting men jag hade faktiskt lite gåshud ;)
Sen va det FULL FART hela dagen! Det var heeelt galet! Jag hann få i mig en banan o lite pommes på hela dagen och det va först 20.30 som jag satt för första gången sen jag började. Och det va på toaletten ;)
Tack o lov hade vi grymt trevliga gäster hela dagen och dricksen gick iiiinte att klaga på:P

I torsdags va det "riktig" premiär och ääännu mer folk som köade utanför när vi öppnade. Dessvärre inte lika trevliga gäster, men lika mycket jobb :)
I fredags införde vi lunchrast och det va HIMMELSKT!
Va som sagt ledig i söndags men hann inte varva ner ordentligt innan det va dags för jobb i måndags igen. Trodde andra veckan skulle va lugnare men icke..
Två galna dagar sen ledig i onsdags. Sov ut och hade en grym dag, men stressen fanns kvar i kroppen dessvärre.

Körde hårt tors-söndag och lördagen va utan tvekan jobbigast. Folk kan vara såna idioter och vid ett tillfälle va jag så arg att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Mitt hjärta bankade så hårt att det måste synts utanpå skjortan ;)

Idag började vi med vanliga öppettider och jag har bara  jobbat 7½ timme, helt underbart efter att ha jobbat mellan 13-15 timmar innan!


Hela resto-teamet har verkligen kickat ass och folk har varit sååå nöjda! Folk har öst beröm över oss och mitt drickskuvert är tjockt ;)


Jag har haft noll socialt liv, vaknat, stuckit till jobb, kommit hem, duschat, ätit lite sen sängen.

Kalle har varit grym! Första onsdagen jag kom hem, helt slut, hade han laddat ner kvällens Greys Anatomy-avsnitt till mig (som jag inte orkade titta på...), varje kväll har det funnits mat hemma till mig (som jag aldrig haft aptit att äta...), han har masserat mina trötta fötter (trots att dom luktat mindre gott...), han har tvättat mina jobbkläder och han skickar uppmuntrande sms som piggar upp när jag ibland smitit ut i omklädningsrummet för att samla mig lite.
Han har helt enkelt gett mig allt stöd jag behöver, och lite till. Precis som vanligt :)


Nu är jag ledig i två dagar. Jag ska sova, städa, träffa några favoriter och njuta!





Delar av gänget och även våra grymma chefer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0