Sthlm tors-fre

Dags att dra Sthlms-trippen :)

Vi flög upp i torsdagskväll. Senast jag flög (hem från Mallis) så tyckte jag flygresan va väldigt jobbig, så jag va lite nervös, men det gick finfint! :)
Sprang på Klas på Bromma, som jag tog i hand med o presenterade mig för, trots att vi träffades i somras och tom var ute och åt! Pinsamt! Har fått för mig att jag är bra på att komma ihåg folk, men inte denna gången..
Åkte iaf med honom i taxin in till Slussen o sen tog vi egen taxi därifrån till vårt hotell. Och vilket hotell sen!




Efter en grym hotellfrukost fick vi en liten rundvandring på hotellet av en kollega till Kalle innan vi tog oss in till t-centralen o därifrån gick ut till Djurgården.
Där vankades det besök på Nordiska Museet och jag som fått för mig att museum är tråkiga fick snabbt en annan uppfattning. Massa skoj saker ju!

 


När vi va fullproppade med information gick vi bort till Hasselbacken där vi åt lunch. Stället va jättefint, men maten så inte så bra som vi förväntat oss. Burksoppa med burksvamp känns inte helt okej för det priset. Men så är det ibland :)





Jag hade önskat att få se Haga Slott, dit Victoria och Daniel ska flytta, så vi tog oss ut till Solna och lyckades till slut hitta till Hagaparken till fots.




In till stan igen och nästa stopp va Absolute Ice Bar. En bar med -5 grader, helt uppbyggd i is. Skithäftigt!




För att tina upp blev det sen en lång stund i bubbelpoolen på hotellet, härligt!

På kvällen blev det middag på en väldigt schysst kvarterskrog på Söder. Vi va dock inte så imponerade av efterrätterna så vi gick bort till ett ställe som heter Sjögräs och beställde fancy efterrätter, chokladtryfflar och Kalle fick god rom och kaffe - som tom jag gillade!

Kan säga att vi somnade väldigt gott efter en fullspäckad dag med massa promenerande och sevärdheter! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0