Sovro

Jag är som sagt i Höllviken idag och ska sova här. Jag har kvar mitt flickrum här, men när mamma o pappa inte är hemma (dom är på Kreta nu) så föredrar jag att sova i deras stoooora 2,40-säng. Jag tar mammas sida och iris tar pappas sida ;)
Det ska bli såå skönt att få sova i ett tyst sovrum. Jag älskar vår lägenhet och jag saknar inte den gamla på Spångatan, förrutom en sak. Tystnaden i sovrummet. Där hade vi sovrummet mot innegården och i nya lägenheten ligger sovrumsfönstret ut mot vägen, precis innan den korsar Nobelvägen. Bilarna stör inte så myclet faktiskt, men det rör sig mycket folk ute på gatan. Och vi gillar att ha det svalt när vi sover, så ena fönstret har stått öppet i säkert en månad. I natt vaknade jag av att en kille stod o skrek på gatan. Verkligen bara skrek rakt ut. Och när vi skulle somna så stod det nån o tok-gasade med sin motorcykel precis utanför. Inte så kul. Funderar på att köpa öronproppar faktiskt. Köpte det i somras när vi hade störiga nörd-killar som bodde i lägenheten under oss på Öland och det hjälpte lite faktiskt. Så så får det nog bli.

Men nu ska jag iaf sova och njuta av lugnet. Hoppas på sol imorgon, hade tänkt åka till mormor o morfar o baka imorgon men det får bli på onsdag istället.

Sov gott mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0