Ölandshelg

I onsdagseftermiddag hämtade vi vår husvagn och körde upp mot Öland. Erik åkte med oss och han och Kalle blev under resans gång dansbandsentustiater! Jag tjurade över hicka som höll i sig i 1½ timme, och dåliga ämnen o bil-leken, med i Kalmar fick jag dricka vatten uppochner så hickan försvann och killarna köpte 2 dansbandsskivor, varav den ena visade sig innehålla massa gamla goa Allsångslåtar. Så sista timmen va väldigt skoj, trots att vi va ruskigt nära att få soppatorsk :P


Spenderade hela torsdagen på Kalk, killarna röjde en massa, jag gjorde lite småfix o slöade :P
I fredags hjälpte jag till på Svea, där jag ska jobba i sommar. Har varit där innan några gånger, men aldrig jobbat där. Ser framemot det, dock känns det läskigt att va där själv, då det sägs att det spökar där. På riktigt. Och kungen som sitter i en soffa lugnar inte en direkt..
När jag öppnade i lördags o söndags o skulle dammsuga så stängde jag dörren om mig så att han inte skulle kunna komma o ta mig eller nått ;)
Där är i alla fall hur mysigt som helst. Om jag o Kalle gifter oss så kommer festen utan tvekan va på Svea!


I sommar tänker jag verkligen va duktig o cykla till jobb. JAG VET, jag sa det förra sommaren också, och cyklade 7-8 gånger (enkel väg:P) bara, men jag jobbade så mycket och så sena kvällar att det inte va nått riktigt alternativ att cykla. Mätte hur långt det var och det visade sig vara 8 km. Jag är sjukt dålig på att uppskatta avstånd, så 8 km säger inte mig så mycket egentligen, men tar det inte mer än en halvtimme så ska det nog va lugnt. Halva vägen är dessutom jättemysig!


Det va mustachfest på Kalk i lördags, men eftersom jag jobbat från 9, och skulle börja kl 9 på söndagen också så tog jag det kloka beslutet att åka till Dödevi o slöa, istället för att vara kvar på Kalk. Va inte festsugen och att va där o kolla på klockan och få tiden att gå genom att hjälpa till med disken kändes inte så lockande.


Hemresan va väldigt rolig med bla bil-lek som spårade ur. Vad sägs om kategorin "förolämpningar du säger 'din jävla' före". Som dessutom jag o Kalle körde mot varandra, bra där!



Nu dröjer det 5 veckor innan vi åkter upp för sommaren, ska bli spännande att se hur vi överlever i en husvagn ;)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som om ni kommer få en helmysig sommar och vi måste träffas innan ju! :) KRAM

Postat av: jasmina

hej haft en bra dag? =)

2010-05-20 @ 19:36:11
URL: http://jasminab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0