En kväll på akuten

Japp, det är vad som gäller för Kalle idag. Eller ja, natt på akuten får man väl säga nu.
Men det är inte så farligt som det låter. Han fick ont i foten i tisdags-onsdags och det har bara blivit värre och igår när han komhem från jobb så kunde han inte stödja på foten.
Hämtade kryckor idag och pappa kikade på foten och tyckte han skulle åka till akuten. Mest för att få det åtgärdat till imorgon typ.
Fick bara vänta 15-20 min innan han blev undersökt, men sen fick han gå till ett annat väntrum, utan att jag fick nån information så när vi suttit i varsitt väntrum, utan nån chans att hitta till varann i en dryg halvtimme så åkte jag hem. Hade gärna(?) väntat, men känns olönt att vänta var för sig.
Jag åkte ifrån akuten för 2 timmar sen och än har han inte fått träffa nån läkare. Så vi får la se. Nått smärtlindrande eller så borde han få iaf, foten är svullen och gör mer och mer ont, och går inte att stödja på.


Annars har vi haft en mysig dag, slöade i soffan fram tills att vi åkte ner till mamma o pappa. Åt god middag,m pappa grillade under parasoll i regnet ;) Spelade Geni tills vi tröttnade och innan vi åkte in till stan blev det en sväng till farmors stuga. Imorgon lämnas nycklarna över och jag antar att dom kommer börja riva snart. Det va tomt i stugan och allt såg helt annorlunda ut. Större, men samtidigt kändes taket väldigt lågt. Vilket det iofs är! :)

Kommer kännas väldigt konstigt den dag dom nya ägarna river stugan. Farmor o farfar köpte ju den för 70 år sen...

Var ska vi nu äta mackor på midsommarafton?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0