Kuddar

Idag hämtade mamma upp mig för att följa med mig på kuddjakt!

Kuddarna i soffan är sjukt tråkiga, fula, och sönderknölade så det va dags för nya där, och så vill jag ha kuddar att lägga på sängen nu när jag blivit vuxen o köpt sängöverkast :P

På ikea hittade vi kuddar till soffan, men inga till sängen. Så jag köpte bara innerkuddar o sen vidare till Stoff o stil där jag till slut lyckades hitta ett tyg som matchar tapeterna vi har på garderobsdörrarna i sovrummet. Så det blir till att sy kuddar istället!

Känns bra att va pysslig, i söndags innan jag åkte hem från mamma o pappa blev jag sugen på o påskpyssla lite. Mamma stod på sitt arbetsrum o gjorde påskkransar och jag tänkte göra en att ta med hem.. Men efter att ha satt i en kanin, ett ägg o en fjäder, och det såg ut som en 5-åring hade gjort det så överlät jag kransarna åt mamma. Istället gick jag loss på småpinnar, småstenar och limpistolen! haha, så nu har vi faktiskt ett fint påskris hemma! Sen att vi inte ska va hemma i påsk är en annan femma :)

Nu sitter jag hos mos o far o väntar på att storebror ska komma o hämta upp mig så vi kan åka in till stan. Ska på lite middag hos Johanna ikväll o sen ska jag pussa massa massa på Kalle eftersom han åker imorgon. Förhoppningsvis kommer hem redan (?) på söndag, hurra! :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0