Tisdag!

Nu har jag bestämt mig, på tisdag åker jag till Öland. På ett sätt är jag orolig för att det kommer bli jobbigt, kommer bli en hel del ensamtid när Kalle jobbar, men jag måste komma iväg. Bryta detta negativa mönstret.
Blir 1½ veckas "prövotid" innan vi kommer hem till begravningen, känns bra. Stora kruxer nu är hur jag ska med med cykeln upp. Men det löser sig väl alltid. I värsta fall får vi ta den först när vi åker upp nästa gång.


Igår va mormor, morbror med fru o kusinerna här på middag. Va jättemysigt att va samlade allihopa (förutom Kalle då..), men det saknades nån som tjabbade och tetades med oss...

Sov fruktansvärt dåligt i natt och va sjukt trött imorse när mamma väckte mig vid halv nio. Det va tacksägelsegudstjänst i Husie Kyrka där dom skulle läsa upp morfars (och andra som gått bort i församlingens) namn, och ringa i klockorna. Vi åkte dit med mormor o mötte upp morbror Alf och Gun.
Visade sig att det va dop kombinerat med gudstjänsten, vilket kändes lite fel, men samtidigt blev det en ljus gudstjänst då.
Prästen va väldigt konstig och hade stundtals passat bättre som biologilärare.. Spermier och celldelning kändes sådär i kyrkan.. Annars förfärandes vi mest åt en kyrkovärd i typ 50årsåldern som hade vita leggings på sig och en mönstrad tröja som slutade ungefär 3 dm för kort. Sjukt fult med jättesynliga trosor och cameltoe och hela köret. Hon gick dessutom in med korset och stod och läste nått stycke. Snyggt. Passande.

Tände ljus efteråt. Jag tände två, ett för farmor och ett för morfar. Helt ofattbart att vi förlorat dom båda på ett halvår. Nu finns "bara" älskade mormor kvar.

Intog stranden några timmar med mamma efter fika hos farmor. Insåg att jag inte varit på Kämpingestranden (för att sola) på nästan 2 år, helt sjukt ju!
Det blev inget bad dock, ryktades om 15 grader, och då ska det va riktigt varmt i luften om jag ska tvinga mig i!

Ska strax gå o lägga mig, försöka ta igen lite missad sömn. Imorgon blir det stan med mamma o mormor. Ska hämta grejer i lägenheten och se om vi hittar klänningar till oss till begravningen. Munter shopping...

Måste även, verkligen, försöka få tag på lite arbetsintyg. Vill bara spy på Jenny på 3 Visions! Hur svårt kan det va?! Falskare människa får man leta efter. Länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0