Onsdag

Och så va man på Öland igen och det känns lite som om man aldrig åkte hem över vintern ;)

Pappa skjutsade mig till Hässleholm igår, blev lite sena (är du förvånad engo? :P) så vi tog en fika innan jag hoppade på nästa tåg. Skulle ha med mig min cykel, vilket jag va lite nervös över. Ringde SJ's kundtjänst i måndags och fick då reda på att mellan Hässleholm och Alvesta va det x2000 och där va man tvungen att ta av hjulen på cykeln då man kunde bära den?! Från Alvesta gick det dock bra att ha cykeln som vanligt...
Eftersom jag hade med mig 2 stora väskor (som vägde ca 30 kg tillsammans) så va jag inte så sugen på att ha mer att bära så jag tog en chansning helt enkelt. Ställde mig med cykeln i gången mellan vagnarna. Efter några minuter kom en konduktör och sa att jag inte fick ha med mig cykel, att det va förbjudet på X2000.. Jag spelade dum, och vad skulle hon göra? Tåget va i rullning och jag skulle av på nästa hållplats ;)

Så nu ska jag bara va duktig och cykla också! Har tänkt att cykla hem från Kalk ikväll, får se hur det blir med den saken ;)


Igår blev det en lugn kväll. Kom upp vid 5 och körde då en runda till Svea (där jag ska jobba) med nya kocken och sen va jag även chaufför till Lammet o Grisen. Där emellan hängde jag på Kalk :)
Bestämde att jag ska börja jobba på fredag, och främst jobba kvällar. Blir väl en del dagar också iofs.. Så nu måste jag lära mig vin, dukning och servera ordentligt ;)


Sov min första natt i husvagnen i natt och det gick bra :) Skön säng och det va först vid nio-halv tio det  började bli varmt. Och då har det varit VARMT idag..
Satte upp förtältet idag, vilket tog sin lilla tid, trots att vi va 3 st Men nu är det uppe. Dock har vi en del pinnar kvar som vi inte vet var dom ska va haha :)

Tänkte åka hem innan Kalle idag (cykla!) och försöka få nån slags ordning där hemma. Det är väldigt trångt så lite struktur skadar inte.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0