Tisdag

Nu låter jag gammal, men var tar tiden vägen? Vi har bara 12 dagar kvar på Öland och det känns som vi nyss kom.. Har iofs bara varit här i 4 veckor, med ett 2 dagars-avbrott. 

Har blandade känslor inför att komma hem. Ska bli väldigt skönt på ett sätt, egen säng, kylskåp, rinnande vatten, egen dusch, riktig toalett.. :P Och så klart att komma hem till familj o vänner.
Samtidigt blir det mer krav där hemma. Här är allt så bekymmersfritt på nått sätt.
Man går upp, käkar frukost nånstans. Sen lite häng på stranden, eller häng på Kalk, eller glassförsäljning på Kalk o så cykla till jobb.
Jag jobbar på ett sjukt fint ställe så man känner sig helt harmonisk. Dukar fint, serverar och pratar med trevliga gäster. Äter god mat och glass varje dag. Onsdag, fredag o lördag blir det lite fest på Kalk, de andra kvällarna blir det slöande i husvagnen eller häng nånstans. Inga krav, inga måsten, bara soft.

Förra helgen hade jag en rejäl dipp. Fredagskvällen va hemsk och lördagen var också jobbig.
Men sen vände det. Jag o Kalle va i Borgholm på söndagen. Gick omkring, åt god mat o drack gott vin och blev sen hämtade av Erik. Avslutade kvällen i "vår" trädgård med massa vin tillsammans med Erik o David.
I torsdags hade vi lite personaldfest efter stängning. Jag representerade Svea, och sen va det Kalk-gänget. Va hemma hos Sofie, grillade, drack vin och åt marängswiss. Och blev underhållna av Lilla Gubben och skrattade så vi grät :)

I söndags fyllde Erik 30 och jag o Kalle drog ihop ett litet firande på dagen. Jag hade lagat taco-tårta och sen blev det vanlig tårta också, såklart :)

Igår kollade jag, Kalle, Hasse o My på film. Dom har en filmhörna här till barnen och när jag kom hit igår hade killarna dragit dit 2 soffor och så hade dom gått loss i filmaffären och på Ica. 10 filmer hade dom köpt samt 2,8 kg godis, chips, dipp, sombreros, 2 påsar ostbågar, ostar, kex, 2 sorters marmelad och så fri tillgång till läsk här. Snacka om att gå all in på filmkväll ;)  Kan dock meddela att det blev en hel del grejer kvar :P


Hade tänkt vila en stund innan jobb, men vettesjutton om jag hinner nu. Sovtid blir cykeltid :P
Har sovit så sjukt dåligt de senaste nätterna. Svårt att somna och vaknar flera gånger och är vaken i mer än ett Sex and the city-avsnitt :P


Mina batteri till kameran är slut och jag har inte blivit färdig att kolla om jag tagit med mig laddaren ;) Ska ta tag i det i dag, vill hinna ta lite bilder innan det är dags att åka hem. Här är några som jag hunnit ta iaf :)



Här bor vi. Inte lika sunkigt som det ser ut. Fast nästan ;)



Men utsikten är helt okej...



Lite raukar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0