Ölandshäng

Har varit på Öland i en vecka imorgon och det känns bättre än jag trodde det skulle. Va nog bra för mig att komma bort lite.

I torsdags va Kalle ledig o vi hade mysdag. Va på stranden i Byrum några timmar, fikade i skogen en bit bort, slöade, och på kvällen cyklade vi till Svea. Där åt vi grym 3 rätters och hade det mysigt. När vi va mätta o belåtna ville vi inte hem riktigt än så vi cyklade ner till Böda Hamn, och Kapten Blåskägg där vi blev sittandes i ett par timmar. Kalle blev, såklart, polare med ägaren och vi fick smaka massa öl och rom o grejer. Han bjöd mig på en äppleöl som är den enda ölen som jag gillat!
Synd att Kalle (och snart även jag) jobbar varje kväll annars hade fler kvällar där uppskattats!

I fredags jobbade jag mitt första pass för i sommar och det gick bra och va kul. Dock dumt för mig att va omgiven av massa kakor hela dagarna.. :P



Förra sommaren gick jag upp ca 5 kg på 3 månader.. blir väl lätt så när man äter pizza 4-5 gånger i veckan och övrig diet består av fish & chips, läsk, delicatobollar, redbull, chips, glass o noisettesås.. Och noll motion. Mindre bra kombo. Men men, det får bli som det bli, får ta tag i det där till hösten ;)

På tal om motion har jag kommit igång med cyklingen!
Från Dödevi, där vi bor, till Svea, där jag jobbar, är det ca 8 km, och jag har redan cyklat framochtillbaka 3 gånger. Idag är jag på Kalk o ska cykla härifrån, ska va 1,1 mil.. Och sen 8 km hem! JAg har nyfunnen respekt för cyklister kan jag säga ;)

I fredags och lördagskväll satt jag i entrekassan på Kalk. Lilla Louise Bar som jag stod i en del förra sommaren har blivit Lilla Louise Stora Bar och då blev jag förpassad till Entren, men det gör inget, kan se filmen som rullar i barnhörnan från min plats ;)

I lördags och igår åkte jag ner till Sandybadet för sol, bad och tupplur efter jobb. Blev dock inte bad nån av dagarna, blåste rätt kalla vindar där nere.




Idag inledde jag o Kalle (förmid)dagen med frukost på Kafferosteriet i Böda och sen åkte vi ner till Böda Hamn, gick omkring lite och åt en glass. Blev lite shopping för Kalle på Böda NK, jag hittade en skitsnygg klänning för bara 99 kr, men inte i min storlek tyvärr..

Har hängt på Kalk sen, Kalle och erik städar och målar och har sig. Jag älskar att hänga med dom., dom är så j'vla söta tillsammans, pratar öländska, berättar roliga historier, hatar alla turister (och en del ölänningar) och bara är allmänt söta! Mig kallar dom för Nyhlens elaka kärring, men med tanke på att att Erik är en lat jävel och Kalle totalt värdelös så gör det inget ;)

Nu ska jag strax fixa lite pannkakor (hoppas jag, har varit sugen på det i flera dagar), sen slöa lite i solen innan jag cyklar till Svea för att jobba!



Såhär sen det ut där jag jobbar. Dock en gammal bild, mycket mer blommor nu.
På baksidan finns en stooor trädgård!




Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj oj oj vad gott med kakor! :) och Öland är så vackert fast Gotland är vackrare ;) kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0