Kärlek

Det finns olika sätt att visa sin kärlek. Jag kör väl mest på att uttrycka min kärlek i ord. Sms, några rader till jobbmailen och så säga saker rakt ut. Och självklart ibland visa sin kärlek genom handling. Kalle är lite tvärtom. Mer handling än ord.
Dom 2 senaste dagarna har varit väldigt tunga för mig. I fredags började jag gråta när jag cyklade hem från jobb och väl hemma grät jag i 1½ timme innan jag ringde till Kalle. Ville inte störa honom på jobb. Han försökte trösta, men jag hörde hur stressad han var. När jag bara grät och itner sa nått vettigt sa han "men du bebi, jag måste.." jag blev sur, sa att han kunde fortsätta jobba och slängde på luren. Tittade på telefonen och väntade på att han skulle ringa upp igen (man är ju tjej..) men inget samtal kom...
5-6 min senare kör bilen in på gräsmattan... Han ringde inte upp, utan körde hem till mig istället, trots att dom hade mycket på jobb. Världens finaste.
Idag sov vi enda till lite innan ett. Vaknade och hade fått ett sms av Sofie (chefen). Skrev att hon o Kalle hade kommit överrens om ledig dag. Fattade inte först vad hon menade, men jodå, Kalle har ordnat så att han och jag är lediga ikväll. Världens finaste.

Men så. Det slutgilltliga kärleksbeviset.
Ingen har väl undgått att vi bor i husvagn på Öland. Husvagn innebär porta potti istället för riktig toalett. Kalle är ju man och kissar i naturen, men jag använder 'pottan'. Funkar bra, luktar ingenting, bara rengöring som jag lite överdoserar ;) Dock måste man ju tömma den efter ett tag, vilket jag lite fruktat. Och i fredags va det dags. pottan va överfull. Full med mitt 'spill'. Men vem tror ni lyfter in den i bilen, kör med den till en camping och tömmer den? Jo, världens finaste Kalle.
DET är kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0