Helgen

Hur sjutton blev det söndagskväll helt plötsligt?

I fredags va det personalfest direkt efter jobb. De hanns inte ordnas julfest i december så detta va vår julfest. Hela företaget va inbjudna, så där va mycket folk, dock va det en konstig lokal (tyckte jag) så man satt på 2 olika plan o åt vid baren o småbord. Åt iaf, drack lite vin, vårt team körde lite sanning eller kånka, dansade loss med Hiba, sen kände jag mig rätt nöjd o o-festig ;) så jag gick vidare till Lilla Torg där jag mötte upp Engo, Frida, Mollan o Henke på Fridays. Avslutade sen kvällen med Engo o Frida på den tjeckiska krogen, som dock inte hade sin ägare på plats :P

Igår va det en riktigt slö dag. Sov hos Engo i fredags o gick hem när hon skulle till jobb. Sov ett par timmar när jag kom hem o hade precis kommit igång med röjandet här hemma när Kalle kom hem från Göteborg. Sen blev det slappande hela dagen. Kollade, äntligen, igenom våra semesterbilder från Mallorca, åt pannkakslunch, Kalle sov o jag kollade igenom massa bilder på min dator, kollade på Stjärnorna på slottet, åt god middag, sen såg vi Sommaren med Göran o så avslutade vi kvällen med Mästarnas mästare :)

Idag stod massa fix o städning på schemat, men det har inte gått så bra. Jag har hjälpt Kalle med hans gästlista till hans 30årsfest, 100 st av hans närmsta vänner ;) Och så har vi gjort inbjudningskort till vårt gemensamma födelsedagskalas (till släkten så bli inte ledsna om ni nte blir bjudna ;) )

Nu är Kalle iväg o planerar för festen, som jag förövrigt tror kommer bli grym!, och jag sitter i soffan o borde städa lite, men jag orkar inte.. Är egentligen inte så mycket. Plocka undan lite kläder, bädda rent och torka av på toaletten så det är ju snabbt gjort, om man bara kunde komma loss..
Sen borde det iofs dammsugas också och då är det plötsligt inte lika kul att ha en lägehet på 80 kvm....

Hade velat komma iväg o handla lite också. Vet egentligen inte vad, frysen är full, men det känns inte som vi har nån mat hemma ;)
Får se när Kalle kommer hem, om vi orkar traska bort till Willys, en bit bort, men den enda vettiga affären i närheten där man inte känner att man blir rånad :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0