9 januari

Imorse när jag vaknade bestämde jag mig för att det skulle bli en bra dag, trots alls.

Planerna va frukost på ett cafe på St Knuts torg, en sväng på stan för att hitta tapet o tvättkorg o bara traska runt lite, besök hos mormor o morfar o sen middag hos mamma o pappa.

Vi kommer till caféet när det är 10 min kvar på deras frukostbuffe. Upptäcker att dom inte tar kort, närmsta bankomat ligger nästan 5 min bort (eller? typ)  och ägarens tips om att gå bort till Coop o "handla nått litet och ta ut pengar" kändes inte såå lockande. Dessutom (får jag för mig) är det bara ställen som fifflar med svarta pengar som inte tar kort.
Vi beslöt oss för att hitta nått annat ställe att äta på. Finns ett i Rörsjöparken, men deras bruch är inte värd 119 kr så v letade vidare. Men tydligen ska man inte äta frukost/brunch i malmö på lördagar efter 13.. gick omkring i en timme utan att hitta nått alls!
Slutade med att vi hamnade på Kina Box-restaurangen på Gustav där jag åt en sjukt välsmakande spätta med remouladesås :)

Tapeten vi tänkt köpa va inte alls lika fin i verkligheten och inga fina tvättkorgar hittade vi heller o vi (dvs jag) började bli trötta.. Jag är fortfarande förkyld o Kalle börjar bli sjuk så på väg hem handlade vi med oss biscotti som vi drack massa te till här i soffan under täcket. Insåg att tiden inte skulle räcka för att åka till mormor o morfar o plötsligt va klockan lite efter sex.. Och jag sa att vi skulle komma till Höllviken vid halv sex...

Skör som man är nu så va jag redan deppig för att dagen inte blivit som jag tänkt o Kalle låg halvdäckad bredvid mig i soffan när mamma messade o frågade om vi va på väg..
Tack o lov sa kalle att vi skulle åka o fick fart på mig så vi kom iväg.

Blev en mysig kväll hos mamma o pappa, vi åt lite, kollade på Stjärnorna på slottet o pratade om farmor. Minnen o vad som kommer hända nu, begravning osv..
Glad att vi åkte ner, betyder extra mycket nu att va med familjen.. Imorgon blir det fika hos mormor o morfar.. För som om det inte är tillr'ckligt jobbigt nu ska morfar in på sjukhuset på måndag för strålning. Men det kommer gå bra, o bli bra. Det måste det helt enkelt bli. Det finns inget annat alternativ!


Nu ska vi gå igenom gi-recept, på måndag ska vi börja va duktiga igen, heja heja! :)


Kommentarer
Postat av: Mollan

Ja men det är ju lika dyrt om man bara tar med gurka eller avokado i..Eller hur :)?

2010-01-11 @ 16:15:59
URL: http://www.malinsvensson.net
Postat av: Hanna

jag har fått jobb som projektledare med inriktning event på ung företagsamhet :)



kram

2010-01-11 @ 18:10:14
URL: http://exiback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0