Tisdag

Uppochner dag.

Vaknade dunderförkyld (somnade dunderförkyld igår), blev sjukt irriterad över det. Jag är trött på att vara sjuk nu! Irriterad, deppig o nedstämd.

Mamma kom hit för att hämta hennes bil som jag lånat, och för att lämna juldekorationer hon gjort till mig. Mamma är florist och hur grym som helst! Min pyssliga sida stannar tyvärr i köket...

Vi satt o pratade och jag blev ledsen. Inte pga av mamma alltså utan allt möjligt och omöjligt. Som vanligt dvs :P
Eftersom att jag har världens bästa mamma så fick hon mig på lite andra tankar genom att hjälpa mig att diska, städa o röja här hemma. Och när lägenheten va fin åkte vi till IKEA (jag vet, otrogen.. :P) och handlade ljus, krukor och lite annat man kommer på att man behöver när man är på IKEA ;)
På vägen hem körde vi inom Buketten på Mobilia och så handlade mamma lite nya blommor till mig, då 3 st som jag hade hemma tydligen va helt döda, utan chans till upplivning, vilket jag alltid hoppas på in i det sista ;)

Så nu är här så himla fint hemma! Julpyntat och fina blommor.

Hade bjudit hit Gabbe, Johanna, Phille och Erik på lite julmys ikväll också. Min förkylning kändes bättre när jag o namma kom iväg så det va bara att köra på. Lagade Janssons frestelse och till det åt vi bröd med julost. Och till efterrätt hembakat julgodis/julkakor. Och så drack vi Kalles egengjorda glögg som äntligen är färdiga efter 1 månads jäsning!
Riktigt trevlig kväll men många skratt, minnen och planering för hur vi ska bli rika.. ;)



Förkylningen har kommit tillbaka efter sin paus så det blir det att överdosera nässpray innan jag strax går o lägger mig. Och utnyttja min sovmorgon imorgon, börjar först 14 :)





Den fina bordsdekorationen som mamma gjort!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad mysigt det ser ut!



Tack för omtanken ändå ;)



Kram kram

2010-12-08 @ 10:06:52
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0