Restaurangskola

Jag har insett att det, verkar det som, finns många människor som aldrig varit ute och ätit på en restaurang.

Här kommer några tips till er.

~ Ropa inte "Hallå!" om du vill ha din servitris uppmärksamhet. En enkel vinkning eller ett "ursäkta" räcker utmärkt.

~ Sätt dig inte vid ett smutsigt/oavdukat bord.

~ Gnäll inte över att bordet är kladdigt när du själv valt det bordet framför andra städade och fina bord.

~ Ändra inte din beställning, speciellt inte när du får maten på bordet.

~ Byt inte bord.

~ Bryt inte sönder tandpetarna i små bitar som du lämnar på bordet.

~ Be inte om att få beställa om du inte ens bestämt dig för vad du vill ha.

~ Om maten inte är till belåtenhet, säg till direkt, inte när du ska gå därifrån.

~ Glöm inte att ge dricks ;)




Kommentarer
Postat av: Emma

Haha!! Vettiga tips! Synd där finns nötter som gör precis tvärtom!

Jooo, jag satte på mig converse på årets mest icke converse vänliga dag. Ångra mitt val så fort jag satte Foten utanför dörren. Men lat och trött jag var, så ja!!

2010-12-02 @ 22:17:13
URL: http://nosslikse.blogg.se/
Postat av: henkan

Håller med emma vettiga tips.

2010-12-02 @ 22:56:29
Postat av: Malin

Haha :)

2010-12-03 @ 08:14:42
URL: http://www.malinsvensson.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0