Julbak

Jag har vait hos mormor hela dagen idag o haft det så mysigt!

Lillebror kom hit vid halv nio, vi åkte o handlade lite på Willys och sen hem till mormor. Åt mysig frukost innan vi började med baket.
Först ut va mandelmusslor. Receptet har jag fått av farmor och även formarna. De äldsta formarna är från 1927! 83 år gamla alltså.
Det skulle bli 45 musslor, vi fick ut 60? Inte en endaste gick i sönder dessutom!

Sen gjorde vi klenor. Jag kavlade, mormor skar och "knöt" och jag friterade. Teamwork!

Jag gjorde även mina klassiska "bounty-kulor" medans mormor gjorde rulltårta. Skulle testa att göra lakritsknäck med mörkt muscavadosocker men det brände i och blev bara pannkaka :)

Hade med mig grejer till att göra mer saker, men vi orkade inte :)


Himla mysig dag iaf!


Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: när du skriver ett inlägg, finns det ett litet tangentbord, eller ja det ser ut som ett, längst upp till höger. Tryck på den, välj datum och tid. Tryck på spara och publicera.... Taadaa!!

2010-12-07 @ 19:45:00
URL: http://nosslikse.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej vännen! Jag brukar sätta lösenord efter ett tag, ibland direkt på vissa inlägg som är utelämnande eller känns personliga. Känns skönt att veta vilka som man delar sådant med :-)

2010-12-07 @ 20:34:16
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0