Helgen

Jag har haft en riktigt mysig helg!

Åkte ner till Höllviken i fredags där jag bakade lussebullar och traskade i snön med mamma o Iris :)



På kvällen blev det middag hemma hos Erik. Till snacks innan maten blev det en Paradis-ask. Fancy värre :P Men bättre skulle det bli!
Till förrätt blev det bröd från Olof Victor stekt i gåsfett, med gåslever och pinjenötter. Till det drack vi ett dessertvin som man tydligen "ska" dricka till gåslever men det måste sjutton varit nått fel på vinet för det luktade aceton! Och smakade därefter också. Skitäckligt!
Till huvudrätt blev det hjortstekt, gnocci, polkabetor, endivsallad och saffranssås.  Så sjukt gott! Hjorten va bland det godaste jag nånsin ätit!



Ser inte så fint ut på bilden men det va grymt gott!


I går va det dags att åka till Tyskland. Vi skulle åkt vid åtta, men jag först uppe vid sex, och sen vid halv åtta o mådde sjukt dåligt, mådde riktigt illa. Spydde vid halv åtta o blev smått knäck över att kanske inte kunna åka. Men jag sov i 2 timmar o sen kändes det bättre :)

Bordershop va stängt pga av nått fel på nån pelare så vi fick handla på Calles istället. Tråkigare, och mindre, men å andra sidan gick det snabbare :)

Kom fram till Kiel vid fem, checkade in o sen ner på stan, som låg 100 m från hotellet! Strosade runt på julmarknaden, åt god middag på mysig restaurang, strosade mera, drack varm choklad med rom och bara mös i snön. Avslutade kvällen med lite dricka på en, kändes det som, genuin tysk restaurang.

 

Tänte gå i lite vanliga affärer idag men dom va tydligen stängda på söndagar så vi gick lite på julmarknaden, sen började det regna o då bestämde vi oss för att köra hem istället :)

Så vi va hemma redan vid halv sex o det känns skönt att ha fått en slö kväll i soffan tillsammans.


Nu blir det strax sängen, imorgon ska jag julbaka med mormor o lillebror!



Kommentarer
Postat av: Malin

Låter mysigt :)

2010-12-06 @ 09:32:59
URL: http://www.malinsvensson.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0