Mysdagar

Helgen var som sagt fantastisk och har följts upp av en bra vecka!

I måndags stod egentligen bara tvätt på schemat men jag tog en lång tvättpaus o tog en fika med Sarah som jag inte träffat på hur länge som helst trots att hon bor i gatan bredvid.

Föreslog för Kalle att vi skulle traska på festivalen på kvällen o så blev det. Gick på matjakt, blev lite besvikna över utbudet, men langos går alltid ner och öven grillad majskolv! Fick sällskap av Karin medans vi åt och sen gick jag o Kalle vidare. Det regnade och va uppehåll om vartannat, men vi hade paraply sp det va inga problem.
Slog oss sen ner på mysiga innergården bakom Lillatorg där det va standup! Oslipat tolkade Jakob Hellmanlåtar, som sen Jakob Hellman sjöng live. Riktigt bra, mysigt och stundtals så roligt att tårarna rann!
Avslutade kvällen med de sista låtarna på Amanda Jensens konsert och gick hem hand-i-hand, lite nyförälskade i både Malmöfestivalen och varandra :)

I tisdags blev det utflykt med fina mormor. Fikade först hemma hos henne sen körde vi mot Sjöbo och vidare ut på landet mot Fränninge där mormor o morfar bodde massa år, fram till -89. Har hört så mycket om gården o allt som hänt där, men har inget minne av det. Så vi körde förbi och kikade, körde in till Fränninge och sedan Vollsjö, riktiga metropoler :P
Åkte vidare till några goda vänner till mormor o morfar från när de bodde där. Fikade o hade det trevligt och insåg hur liten världen är. På vägen hem åkte vi inom Bo Ohlsson och jag fick äntligen handlat gummistövlar :)
Va en riktigt mysig dag och jag älskar att umgås med min lilla mormor.
På vägen hem åkte jag bort till kyrkogårdens där morfar ligger. Saknade honom extra mycket i tisdags, hade ju tänkt göra denna utflykten redan i våras, med både mormor o morfar, men så blev det aldrig...
Satt en stund vid graven, gjorde fint vid blommorna, vattnade i sådär. Kände ett väldigt lugn när jag satt där framför graven i kvällssolen... Och en otrolig saknad såklart!

Igår tog jag bussen till Trelleborg och träffade fina Caroline som jag inte träffat på 4 år! Helt galet längesen, men det va hur trevligt som helst o vi satt ute i trädgården o njöt av solen i flera timmar.
Med ett löfte om att bättre oss (så säger vi alltif :P) sp tog jag bussen tillbaka till Malmö. Blev lite Malmöfestival med Kalle senare på kvällen, dock blåste det massor o va massa störiga kids så vi gav upp efter en friterad banan o gick hem till Karin istället :)


Nu har jag precis diskat o ska nu dammsuga, packa o duscha innan jag sticker in till stan o möter upp Kalle.
Tar tåget upp till Kalmar vid sex och blir där hämtade av Erik. Ska spendera helgen på Öland där det vankas 30årsfest i dagarna 3 för Kalle, Erik och Gabbe. Ska bli väldigt skoj, speciellt eftersom Frida kommer ner! Inte träffat henne på 2 år så det ska bli grymt!
Nu hoppas vi på fint väder! (och att min klänning passar.. :P)

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0