Många järn i elden

Sitter i Kalles grymt sköna skinnfåtölj o slöar efter en fullspäckad dag

Mamma fyller år imorgon och eftersom jag va på Öland förra året när hon fyllde år så är jag extra glad över att va hemma iår till hennes födelsedag så jag kan hjälpa till :)

Jag kom på att vi kunde ha moussaka till middag så idag har jag förberett för det. Dvs stekt 3 kg köttfärs, 5 kg potatis, 3 kg aubergine och 3 kg zucchini. Hade igång alla plattor men det tog ändå ett gäng timmar och lite brännskador från varm olja..

När allt va stekt va det bara till att röja lite och sen göra tårtbottnar!
När även dom va klara va jag trött och varm och det va precis uppehåll i regnet så jag, och lillebror, tog ett dopp i poolen! Känns så sjuuukt lyxigt att ha pool hemma (ja, det är fortfarande hemma för mig :) )
Lagom till att vi hoppat i så började det regna igen, men vad gör väl det? Vi var ju redan blöta :)

Imorgon blir en lång dag. Ska va i Höllviken vid halv tio, köra lite ärenden, sen fixa lite där hemma innan vi kör till stan för att lämna lillebror som ska utomlands, och sen till kyrkogården..
Sen tillbaka till Höllviken igen och fixa det sista och på kvällen blir det kalas! Och vi ska se till att det blir ett trevligt kalas trots att varken farmor eller morfar är där..


Tänkte gå o lägga mig snart, tidigt jag vet, men jag vet också hur det brukar bli. "jag ska bara.."
Måste t.ex frysa in kött som jag handlade igår. Jag mamma o mormor va på Citygross o jag tokshoppade mat! så nu är kyl, frys ocg skafferi påfyllt. Älskar att storhandla mat :)

Men SEN ska jag sova.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0